Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-05-05, ocena:
Asocjogram jest zawsze fajną metodą z zakresu aktywizacji.
język niemiecki klasa I Ti
Temat: Was machst du in der Freizeit? – formy spędzania czasu wolnego
Cele lekcji:
CELE KOMUNIKACYJNE
- uczniowie odpowiadają na pytanie co robią w czasie wolnym
- uczniowie zdobywają od kolegów informacje o ich formach spędzania czasu wolnego
− uczniowie rozumieją słyszane i czytane informacje dotyczące form spędzania czasu wolnego
- uczniowie nazywają pokazywane czynności
- uczniowie uzupełniają tekst z lukami
CELE LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE
- zapoznanie uczniów z nowym słownictwem odnoszącym się do form spędzania wolnego czasu,
- wprowadzenie czasownika rozdzielnie złożonego: fernsehen
- automatyzacja nowych jednostek leksykalnych ze zwróceniem uwagi na stosowanie przyimków w języku polskim , a ich brakiem w języku niemieckim
- automatyzacja nowych jednostek leksykalnych ze zwróceniem uwagi na szyk wyrazów w zdaniu pojedynczym
CELE WYCHOWAWCZE
- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej
- praca parami
Formy socjalne:
praca w grupach, praca w parach, praca samodzielna, nauczanie frontalne
Pomoce dydaktyczne:
Podręcznik „Alles klar” 1a,
Magnetofon, płyta Cd,
Pytania dla uczniów – załącznik 1
Kartki z nazwami czynności – załącznik 2
Metody:
- podająca - objaśnianie słownictwa
- aktywizująca
- praktyczna
|l.p. |Przebieg lekcji |Czas |Forma socjalna |Materiały |
|1. |Przywitanie |2 min | | |
| |Sprawdzenie listy obecności | | | |
|2. |Rozgrzewka językowa – uczniowie losują pytania, ich zadaniem jest odpowiedź |5 min |Praca z całą klasą |załącznik 1 |
| |na usłyszane pytanie, odczytanie własnego i wskazanie osoby odpowiadającej | | | |
|3. |Zapisanie tematu |2 min. |Praca z całą klasą | |
|4. |Uczniowie wykonują ćwiczenie – polega ono na dopasowaniu podpisów do obrazków|2 min |praca w parach |podręcznik |
|5. |Uczniowie zapisują nowe słownictwo w zeszytach |2 min |praca samodzielna | |
|6. |Uczniowie zadają sobie pytania: co robią osoby przedstawione na obrazku |3 min |Praca z całą klasą |podręcznik |
|7. |Asocjogram – co kojarzy się z tematem czas wolny – wprowadzenie nowych słówek|5 min. |Praca z całą klasą | |
|8. |Wprowadzenie odmiany czasowników fernsehen, lesen |4min. |Praca z całą klasą | |
|9. |Nauczyciel zapisuje na tablicy pytanie: Was machst du gern, was machst du |5 min |praca samodzielna | |
| |nicht gern? Uczniowie udzielają pisemnie odpowiedzi, a nastepnie odczytujaje | | | |
| |glośno. | | | |
|10. |Uczniowie słuchają wywiadu z płyty. Po dwukrotnym wysłuchaniu tekstu |5 min. |praca samodzielna |Podręcznik |
| |zaznaczają, które z wypowiedzi są Jutty, a które Fabiana. | | |Płyta cd |
| |Nauczyciel głośno czyta poszczególne wypowiedzi; a uczniowie odpowiadają | | | |
| |czyje to słowa. | | | |
| |W przypadku ewentualnych niejasności słuchają ponownie niezrozumiałego dla | | | |
| |nich fragmentu. | | | |
| |W razie konieczności nauczyciel podaje wyjaśnienia, jeśli to możliwe to w | | | |
| |języku niemieckim, a potem dla pewności pyta o odpowiednik polski. | | | |
|12 |Pantomima- praca w grupach uczniowie pokazują za pomocą gestów poznane |7 min. |praca w grupach |załącznik 2 |
| |słownictwo. Zwrócenie uwagi na ...