Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Jaworska
Data publikacji
2011-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
245

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia na 4 godziny lekcyjne.
 Pobierz (docx, 29,6 KB)

Komentarze

nini, 2011-12-04

A gdzie te karty? Jeżeli coś takiego piszemy to trzeba byłoby chyba napisać z jakiego wydawnictwa są podręczniki lub wrzucić na stronę te karty!!!

Podgląd treści

Temat dnia: Czy dziewczynce z zapałkami można było pomóc?

Czas zajęć: 4 godziny

Aktywność

Przebieg zajęć

Cele operacyjne

(uczeń powinien)

Pomoce

dydaktyczne

Metody

Formy pracy

Matematyczno – plastyczna

Polonistyczno – społeczna

Polonistyczno – muzyczna

Plastyczna

Wykonanie zadania matematyczno – plastycznego

Gra dramowa „Moje spotkanie z dziewczynką z zapałkami ” .

Słuchanie utworów: P. Czajkowskiego „Smutna pieśń” i R. Schumanna „Wesoły wieśniak” o kontrastowym nastroju (smutny, wesoły).

Po wysłuchaniu utworów uczniowie starają się wybrać spośród siebie uczniów, których kolor ubioru harmonizuje z nastrojem muzyki.

Dzieci podzielone na dwie grupy słuchają obu utworów, pierwsza grupa interpretuje utwór smutny, druga – wesoły; na podłodze rozłożone są apaszki w różnych kolorach; dzieci słuchając ponownie, chodzą po sali i wybierają apaszki w kolorze odpowiadającym ich zdaniem nastrojowi swojego utworu, następnie układają z nich na podłodze barwne kompozycje, tworząc dwa „obrazy plastyczne”

Dopasowanie odpowiedniego nastroju muzyki do treści baśni „Dziewczynka z zapałkami”

Ułożenie z sylab słów, które określają nastrój

Domalowanie brakujących obrazów – marzeń, które pojawiły się przed oczami dziewczynki

Odgadnięcie przez dzieci hasła zakodowanego w diagramie

Odczytanie hasła „O czym marzyła dziewczynka z zapałkami?”. Umieszczenie hasła na dużej sylwetce dziewczynki. Wypowiedzi dzieci na temat hasła

Podanie dzieciom propozycji „Pokera kryterialnego” pod tym samym tytułem. Objaśnienie dzieciom zasad. Losowy podział dzieci na dwie grupy według wylosowanych zapałek różniących się między sobą długością. Dyskusje nad ważnością marzeń dziewczynki. Odczytanie zdań będących marzeniami priorytetowymi. Przypięcie ich na sylwecie dziewczynki wiszącą w „kąciku lekturowym”. Odczytanie marzeń mniej ważnych, które nie są marzeniami dziewczynki. Uzasadnienie wyboru zdań. Przepisywanie zdań będących marzeniami dziewczynki do zeszytu.

Próby ustnej zmiany zakończenia baśni. Chętne dzieci mogą zainscenizować wymyślone inne zakończenie.

Pisanie w zeszycie innego zakończenia baśni. Odczytanie najciekawszych prac i wręczenie nagród (świąteczny nr „Świerszczyka”)

Kontrola kompetencji:

Wyciąganie z koszyka karteczek z zadaniami do wykonania (powtórzenie i utrwalenie wiadomości z dzisiejszych zajęć )

Zadanie domowe

Polecamy dzieciom przepisać do zeszytu fragment baśni, który najbardziej je wzruszył (zadanie to ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków pisania oraz posługiwanie się książką)

Określać przedział liczb od..do

Posługiwać się pojęciami: liczba jest większa od.., ale mniejsza od.

Brać udział w dramie

Wyrażać siebie w uniwersalnym języku obrazów i gestów

Współpracować w grupie

Wypowiedzieć się na temat: „Jak muzyka oddaje charakter baśni”

Określić nastrój baśni

Układać z sylab słowa

Wybrać spośród różnych wyrazów, te które są odpowiednie do określenia nastroju baśni

Odwołać się do wiadomości zdobytych podczas czytania lektury

Utrwalić kolejność liter w alfabecie

Poprawnie wykonać zadanie

Poprawnie sformułować wypowiedź i przekonać słuchaczy do swej racji ...