Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
nini, 2011-12-04
A gdzie te karty? Jeżeli coś takiego piszemy to trzeba byłoby chyba napisać z jakiego wydawnictwa są podręczniki lub wrzucić na stronę te karty!!!
Temat dnia: Czy dziewczynce z zapałkami można było pomóc?
Czas zajęć: 4 godziny
Aktywność
Przebieg zajęć
Cele operacyjne
(uczeń powinien)
Pomoce
dydaktyczne
Metody
Formy pracy
Matematyczno – plastyczna
Polonistyczno – społeczna
Polonistyczno – muzyczna
Plastyczna
Wykonanie zadania matematyczno – plastycznego
Gra dramowa „Moje spotkanie z dziewczynką z zapałkami ” .
Słuchanie utworów: P. Czajkowskiego „Smutna pieśń” i R. Schumanna „Wesoły wieśniak” o kontrastowym nastroju (smutny, wesoły).
Po wysłuchaniu utworów uczniowie starają się wybrać spośród siebie uczniów, których kolor ubioru harmonizuje z nastrojem muzyki.
Dzieci podzielone na dwie grupy słuchają obu utworów, pierwsza grupa interpretuje utwór smutny, druga – wesoły; na podłodze rozłożone są apaszki w różnych kolorach; dzieci słuchając ponownie, chodzą po sali i wybierają apaszki w kolorze odpowiadającym ich zdaniem nastrojowi swojego utworu, następnie układają z nich na podłodze barwne kompozycje, tworząc dwa „obrazy plastyczne”
Dopasowanie odpowiedniego nastroju muzyki do treści baśni „Dziewczynka z zapałkami”
Ułożenie z sylab słów, które określają nastrój
Domalowanie brakujących obrazów – marzeń, które pojawiły się przed oczami dziewczynki
Odgadnięcie przez dzieci hasła zakodowanego w diagramie
Odczytanie hasła „O czym marzyła dziewczynka z zapałkami?”. Umieszczenie hasła na dużej sylwetce dziewczynki. Wypowiedzi dzieci na temat hasła
Podanie dzieciom propozycji „Pokera kryterialnego” pod tym samym tytułem. Objaśnienie dzieciom zasad. Losowy podział dzieci na dwie grupy według wylosowanych zapałek różniących się między sobą długością. Dyskusje nad ważnością marzeń dziewczynki. Odczytanie zdań będących marzeniami priorytetowymi. Przypięcie ich na sylwecie dziewczynki wiszącą w „kąciku lekturowym”. Odczytanie marzeń mniej ważnych, które nie są marzeniami dziewczynki. Uzasadnienie wyboru zdań. Przepisywanie zdań będących marzeniami dziewczynki do zeszytu.
Próby ustnej zmiany zakończenia baśni. Chętne dzieci mogą zainscenizować wymyślone inne zakończenie.
Pisanie w zeszycie innego zakończenia baśni. Odczytanie najciekawszych prac i wręczenie nagród (świąteczny nr „Świerszczyka”)
Kontrola kompetencji:
Wyciąganie z koszyka karteczek z zadaniami do wykonania (powtórzenie i utrwalenie wiadomości z dzisiejszych zajęć )
Zadanie domowe
Polecamy dzieciom przepisać do zeszytu fragment baśni, który najbardziej je wzruszył (zadanie to ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków pisania oraz posługiwanie się książką)
Określać przedział liczb od..do
Posługiwać się pojęciami: liczba jest większa od.., ale mniejsza od.
Brać udział w dramie
Wyrażać siebie w uniwersalnym języku obrazów i gestów
Współpracować w grupie
Wypowiedzieć się na temat: „Jak muzyka oddaje charakter baśni”
Określić nastrój baśni
Układać z sylab słowa
Wybrać spośród różnych wyrazów, te które są odpowiednie do określenia nastroju baśni
Odwołać się do wiadomości zdobytych podczas czytania lektury
Utrwalić kolejność liter w alfabecie
Poprawnie wykonać zadanie
Poprawnie sformułować wypowiedź i przekonać słuchaczy do swej racji ...