Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Jesteśmy autorami baśni
Czas zajęć: 3 godz.
Aktywność
Przebieg zajęć
Cele operacyjne
(uczeń powinien)
Pomoce
dydaktyczne
Metody
Formy
Muzyczno - społeczna
Polonistyczna
Plastyczna
Powitanie śpiewające (nauczyciel śpiewa – „Dzień dobry dzieci”, „Jak się dziś czujecie” na jakąkolwiek melodię, a dzieci odpowiadają również śpiewająco). Teraz następuje sprawdzenie obecności. Nauczyciel śpiewa imię i nazwisko poszczególnej osoby, a zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na tę samą melodię - „Jestem obecny”.
Uczniowie zapisują skojarzenia ze słowem „baśń”.
Podział na grupy i rozdanie kopert z instrukcjami
Uczniowie zapoznają się z instrukcją, ustalają rozumienie poleceń, przydzielają zadania grupie
Wykonanie poleceń zawartych w kopercie
Wybrany uczeń prezentuje wyniki pracy swojej grupy
Korekta prac przez nauczyciela, w trakcie której uczniowie pozostający w takim samym składzie grup malują wspólnie farbami na dużych arkuszach szarego papieru ilustrację do zredagowanej przez siebie baśni.
Samoocena
Uczniowie ogarniają myślami całą lekcję, a następnie na arkuszu ewaluacyjnym umieszczają informacje zwrotną dla nauczyciela. wypowiadają się na temat swojej pracy i zaangażowania kolegów. Oceniają swój wkład w pracę grupy, metody pracy zaproponowane przez nauczyciela, atmosferę na lekcji.
Kontrola kompetencji
Celem tego zadania jest powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości z tygodniowej pracy
Podział kasy na cztery grupy (podziału klasy dokonuje nauczyciel, chodzi tu o możliwość połączenia dzieci mniej zdolnych z dziećmi zdolnymi oraz o stworzenie życzliwej atmosfery i zdrowej rywalizacji)
Każda grupa dzieci siedzi przy stoliku, na którym znajduje się lampka nocna podłączona do prądu. Zadaniem dzieci jest zaświecenie jej w momencie odgadnięcia odpowiedzi. Która grupa zaświeci wcześniej lampkę odpowiada jako pierwsza na pytanie nauczyciela. W momencie, gdy dana grupa udzieli błędnej odpowiedzi nauczyciel odbiera wówczas jeden punkt.
Rozdanie nagród zwycięskiej grupie (nowy numer Świerszczyka)
Zadanie domowe
W związku z tym, że już jest koniec tygodnia, a co za tym idzie, koniec bloku tematycznego, proponuje dzieciom przygotować się na następne zajęcia (już związane z nowym tematem) w celu przyswojenia nowego tematu. Zadanie to brzmi: Przygotuj informację o autorce A. Lindgren. wykorzystaj do tego celu np. encyklopedię. Możesz również poprosić rodziców lub starsze rodzeństwo o pomoc przy skorzystaniu z Internetu.
Słuchać melodii i odpowiadać na pytanie
Integrować się w grupie
Wykorzystywać swoją twórcza wyobraźnię
Wzbogacać swoje słownictwo
Zgodnie współpracować w grupie
Organizować pracę
Twórczo rozwiązywać problem
Skutecznie komunikować się
Występować przed większym audytorium
Zilustrować treść ułożonej baśni
Oceniać umiejętności własnego uczenia się, rozplanowania pracy
Oceniać skuteczność komunikowania się w grupie i z nauczycielem
Korzystać z wiadomości i umiejętności zdobytych na zajęciach
Zgodnie współpracować w grupie
Skupić uwagę
Integrować się w grupie
Przyswojenie ...