Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Jaworska
Data publikacji
2011-02-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
314

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz przygotowany na trzy godziny.
 Pobierz (docx, 27,0 KB)

Podgląd treści

Jesteśmy autorami baśni

Czas zajęć: 3 godz.

Aktywność

Przebieg zajęć

Cele operacyjne

(uczeń powinien)

Pomoce

dydaktyczne

Metody

Formy

Muzyczno - społeczna

Polonistyczna

Plastyczna

Powitanie śpiewające (nauczyciel śpiewa – „Dzień dobry dzieci”, „Jak się dziś czujecie” na jakąkolwiek melodię, a dzieci odpowiadają również śpiewająco). Teraz następuje sprawdzenie obecności. Nauczyciel śpiewa imię i nazwisko poszczególnej osoby, a zadaniem ucznia jest odpowiedzieć na tę samą melodię - „Jestem obecny”.

Uczniowie zapisują skojarzenia ze słowem „baśń”.

Podział na grupy i rozdanie kopert z instrukcjami

Uczniowie zapoznają się z instrukcją, ustalają rozumienie poleceń, przydzielają zadania grupie

Wykonanie poleceń zawartych w kopercie

Wybrany uczeń prezentuje wyniki pracy swojej grupy

Korekta prac przez nauczyciela, w trakcie której uczniowie pozostający w takim samym składzie grup malują wspólnie farbami na dużych arkuszach szarego papieru ilustrację do zredagowanej przez siebie baśni.

Samoocena

Uczniowie ogarniają myślami całą lekcję, a następnie na arkuszu ewaluacyjnym umieszczają informacje zwrotną dla nauczyciela. wypowiadają się na temat swojej pracy i zaangażowania kolegów. Oceniają swój wkład w pracę grupy, metody pracy zaproponowane przez nauczyciela, atmosferę na lekcji.

Kontrola kompetencji

Celem tego zadania jest powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości z tygodniowej pracy

Podział kasy na cztery grupy (podziału klasy dokonuje nauczyciel, chodzi tu o możliwość połączenia dzieci mniej zdolnych z dziećmi zdolnymi oraz o stworzenie życzliwej atmosfery i zdrowej rywalizacji)

Każda grupa dzieci siedzi przy stoliku, na którym znajduje się lampka nocna podłączona do prądu. Zadaniem dzieci jest zaświecenie jej w momencie odgadnięcia odpowiedzi. Która grupa zaświeci wcześniej lampkę odpowiada jako pierwsza na pytanie nauczyciela. W momencie, gdy dana grupa udzieli błędnej odpowiedzi nauczyciel odbiera wówczas jeden punkt.

Rozdanie nagród zwycięskiej grupie (nowy numer Świerszczyka)

Zadanie domowe

W związku z tym, że już jest koniec tygodnia, a co za tym idzie, koniec bloku tematycznego, proponuje dzieciom przygotować się na następne zajęcia (już związane z nowym tematem) w celu przyswojenia nowego tematu. Zadanie to brzmi: Przygotuj informację o autorce A. Lindgren. wykorzystaj do tego celu np. encyklopedię. Możesz również poprosić rodziców lub starsze rodzeństwo o pomoc przy skorzystaniu z Internetu.

Słuchać melodii i odpowiadać na pytanie

Integrować się w grupie

Wykorzystywać swoją twórcza wyobraźnię

Wzbogacać swoje słownictwo

Zgodnie współpracować w grupie

Organizować pracę

Twórczo rozwiązywać problem

Skutecznie komunikować się

Występować przed większym audytorium

Zilustrować treść ułożonej baśni

Oceniać umiejętności własnego uczenia się, rozplanowania pracy

Oceniać skuteczność komunikowania się w grupie i z nauczycielem

Korzystać z wiadomości i umiejętności zdobytych na zajęciach

Zgodnie współpracować w grupie

Skupić uwagę

Integrować się w grupie

Przyswojenie ...