Dodaj publikację
Autor
Magdalena Golec
Data publikacji
2011-02-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
256

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Budowa zestawu komputerowego scenariusz lekcji informatyki w klasie IV.
 Pobierz (docx, 22,3 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji informatyki w klasie IV

w Szkole Podstawowej w Łękawce

Prowadzący: Magdalena Golec

Czas trwania: 45 min

Temat lekcji: Jakie są elementy zestawu komputerowego? Budowa jednostki centralnej.

Cele lekcji:

1.Widomości.

Uczeń potrafi:

Wyjaśnić pojęcie: jednostka centralna

Wymienić poszczególne elementy jednostki centralnej;

Opisać poszczególne elementy jednostki centralnej;

2. Umiejętności.

Uczeń potrafi:

Rozróżnić poszczególne elementy jednostki centralnej,

Określić rolę poszczególnych elementów

Wskazać elementy płyty głównej

Metody i formy pracy:

pogadanka;

pokaz przygotowanej prezentacji

pokaz przyniesionych elementów z budowy komputera(płyta główna, dysk twardy) oraz pamięci zewnętrznych

praca indywidualna- karty pracy

Środki dydaktyczne:

komputery z zainstalowanym programem Microsoft PowerPiont

projektor multimedialny

podręczniki „Dodaj do ulubionych”

karty pracy dla uczniów

Przebieg lekcji:

Etap

Zadanie

Przebieg realizacji

Uwagi do realizacji

Faza przygotowawcza

– czynności organizacyjne

sprawdzenie obecności

– wprowadzenie do tematu lekcji

podanie tematu lekcji

- krótka pogadanka na temat potrzeby poznania budowy komputera i jego elementów

Uczniowie zapisują temat w zeszycie

Faza realizacyjna

- pokaz i omówienie prezentacji multimedialnej

nauczyciel uruchamia prezentację multimedialną oraz omawia poszczególne slajdy

uczniowie dowiadują co to jest oraz jak jest zbudowana jednostka centralna.

Uczniowie ze slajdu poznają budowę płyty głównej, a następnie oglądają oraz opisują płytę przyniesioną przez nauczyciela. Każdy uczeń może dotknąć i wizualnie zobaczyć jak wygląda płyta oraz poszczególne jej elementy, dowiedzieć się jak wygląda procesor.

W dalszej części prezentacji uczniowie poznają rodzaje pamięci komputera oraz różnice pomiędzy nimi

Nauczyciel pokazuje uczniom różne typy pamięci zewnętrznej, uczniowie próbują je nazwać i wskazać różnie pomiędzy nimi.

Uczniowie ze slajdów dowiadują się jak nazywaja się poszczególne typy pamieci zewnętrznej i czym się od siebie różnią.

Uczniowie wpisują do zeszytów notatkę: Najważniejsze elementy jednostki centralnej to:

płyta główna,

procesor,

zasilacz,

karta graficzna,

karta dźwiękowa,

pamięć ROM i RAM,

dysk twardy,

stacja dyskietek,

stacja CD-ROM,

port USB.

Oglądają przygotowaną prezentację oraz inne przyniesione elementy budowy jednostki centralnej

Faza podsumowująca

– podsumowanie wiadomości poznanych na lekcji

uczniowie wypełniają przygotowane przez nauczyciela karty pracy

wybrani uczniowie czytają uzupełnione karty pracy

nauczyciel ocenia wypowiedzi uczniów na pytania w kartach pracy

zadania pracy domowej: podręcznik ćwiczenie 1 str. 213

Karty pracy

podręcznik

Karta pracy:

Jednostka centralna gromadzi w swym wnętrzu ….……………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………..

Zasilacz jest niezbędny, gdyż ………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………….

Pamięć ROM umożliwia ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………..

Pamięć RAM służy do …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………….……………………………………………………………………………….

Na dysku twardym przechowywane są …..…………………………………………………………………………………………..…….……………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….