Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN LEKCJI
Klasa: 1 gimnazjum
Rok szkolny: 2010/2011
TEMAT : Wizyta u lekarza. Co ci dolega?
Wykorzystanie czasownika modalnego „should”
w znaczeniu powinieneś (przy udzielaniu rady).
CELE LEKCJI:
Cele ogólne:
wprowadzenie pojęć: rzeczownik modalny „should”
wprowadzenie nowego słownictwa związanego z tematyką zdrowotną
Cele operacyjne:
uczeń wie jak używać czasownika modalnego „should”
uczeń zna słownictwo z zakresu zdrowia
uczeń tworzy zdania udzielając rady używając czasownika modalnego oraz poznanych wyrazów
uczeń potrafi zadawać pytania
uczeń rozumie tekst słuchany
NOWY MATERIAŁ JĘZYKOWY:
słownictwo: nazwy chorób i sposoby ich leczenia
gramatyka: czasownik modalny „should”
METODY PRACY: podająca, burza mózgów, praktycznego działania, tworzenie własnych dialogów
FORMY PRACY: jednostkowa, w parach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik, płyta CD, magnetofon
PRZEBIEG LEKCJI:
1) Czynności organizacyjne (powitanie uczniów, sprawdzenie obecności, podanie tematu) – 2 min.
2) Sprawdzenie pracy domowej; objaśnienie wszelkich wątpliwości związanych z wykonywaniem pracy domowej – 3 min.
3) Powtórzenie materiału z lekcji poprzednich – wyrywkowe odpytanie uczniów z poznawanego słownictwa, przypomnienie słówek i struktur, które będą przydatne podczas tej lekcji – 3 min.
4) Poinformowanie uczniów o celach lekcji – 1 min.
5) Uczniowie podają nazwę lekcji w języku angielskim. (Co ci dolega? - What are your complaints? What is the matter with you? What’s wrong with you? What’s troubling you? What bothers you? ) - 3 min.
6) Wprowadzenie (pisanie na tablice) nazw chorób i wyrazów związanych z tematyką zdrowotną - 10 min.
7) Wyjaśnienie kwestii gramatycznej związanej z użyciem czasownika modalnego „should” - 3 min.
8) Słuchanie dialogu i wstawianie brakujących słów. Sprawdzanie odpowiedzi uczniów – 6 min.
9) Uczniowie w parach tworzą własne dialogi i odczytują ich w rolach – 12 min.
10) Podsumowanie lekcji: uczniowie mówią co zapamiętali z dzisiejszej lekcji (wymieniają słówka, zwroty, itp.) – 2 min.
Wyrazy zapisywane na tablice:
I’m feeling bad. I’m ill (Br.) I’m sick (Am.)
I feel sick and giddy.
I complain of a sore throat.
I’ve got a pain in my chest.
I have a cold, a cough and sneeze.
I have a flu.
I suffer from high temperature.
I have a running nose.
I have food poisoning and a rash.
Słowotwórstwo: toothache, stomachache, headache, earache, heartache …
You should follow my instructions.
You should stay in the bed.
You should take medicine (pills, tablets) twice a day after meals.
You should be X-rayed.
You should breathe deeply.
I’ll write out a prescription for medicine. / I’ll prescribe an antibiotic.
You should go to a chemist’s (Br.) and buy medicine / drugstore (Am ...