Dodaj publikację
Autor
Magdalena Snadna
Data publikacji
2011-03-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
99

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Jestem nauczycielem w Zespole Szkół Specjalnych, nauczane przedmioty: funkcjonowanie osobiste i społeczne, przysposobienie do pracy.
 Pobierz (doc, 91,0 KB)

Podgląd treści


Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

• Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami  ( z dnia 15 lipca 2004)
• Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239)

Plan rozwoju zawodowego

mgr Magdaleny Snadnej

nauczyciela kontraktowego

w

Zespole Szkół Specjalnych w Krotoszynie

ubiegającego się o stopień zawodowy

nauczyciela mianowanego

Czas odbywania stażu:

Opiekun stażu: mgr Marzena Rogalka - Mróz

|§ 7 ust. 2,ppkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; |
| | | |Sposób dokumentowania |
|Zadania- przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin | |
| |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: | | |
|Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli |Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu |początek stażu |zbiór dokumentacji (biblioteczka) |
| |Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania | | |
| |Administracyjnego | | |
| | | | |
| |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących | | |
| |awansu | | |
| | | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i | | |
| |prezentacji dorobku. | | |
| |Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego| | |
| |aktualizacji. | | |
| | |cały staż | |
| |Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma | | |
| |fachowe). | | |
| | |Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS |Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania |
| | | |Potwierdzenia obecności na |
| | |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń |posiedzeniach Rady, zaświadczenia |
| | |Rady | |
| | | |biblioteczka |
| | | | |
| | |cały staż | |
| | | |Kontrakt |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy. |IX 2007r |Harmonogram współpracy |
| |Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu | |Przejrzyste zasady współpracy |
| |rozwoju | | |
| |Opracowanie projektu sprawozdania. | | |
| | |koniec stażu | |
| | | | |
|3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako |Autorefleksja, samoocena. |IX 2007 |Plan rozwoju zawodowego |
|nauczyciela | | | |
| | | | |
|4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w |Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału do | |Arkusze hospitacyjne |
|sposób zapewniający właściwą realizację zadań. |nauczania w szkole . |cały staż | |
| | | | |
| |Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć. | | |
| |Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i | |Karty obserwacji lekcji, scenariusze,|
| |ocena dokonań. |2006 r. |omówienia, arkusz obserwacyjny, |
| |Udział w lekcjach otwartych. |cały staż |wnioski |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |cały staż | |
| | | | |
| | |zgodnie z harmonogramem | |
| | | | |
| | | | |
|5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach |Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń |Potwierdzenia, zaświadczenia |
|kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i | |Rady | |
|umiejętności zawodowych. |Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: |cały staż |Protokoły |
| |Ukończenie kursu Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza. | | |
| |Udział w różnego rodzaju kursach, seminariach, szkoleniach, konferencjach | | |
| |metodycznych, warsztatach. | | |
| | |2008 r. |Dyplom |
| |Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez ...