Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Gimnazjum
Paulina S
…………………………………………….……
Imię i nazwisko ucznia
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY
NA ROK SZKOLNY 2010/2011
Podpis wychowawcy:
Podpis dyrektora:
UCZENNICA – Paulina S
DATA URODZENIA – 07. 08. 1995r.
GIMNAZJUM NR; KLASA II
I. Ogólna charakterystyka ucznia
U uczennicy stwierdzono lekki stopień upośledzenia umysłowego. Funkcje poznawcze charakteryzują się nieharmonijnym rozwojem. Słownictwo czynne znajduje się na znacznie niższym poziomie niż słownictwo bierne. Ograniczony zasób słownictwa powoduje ograniczoną zdolność samodzielnego wypowiadania się. Wiadomości ogólne o świecie są bardzo niskie. Obniżona jest zdolność rozumowania słowno-pojęciowego, powodując trudności ze zrozumieniem treści. Podobnie słabo rozwijają się spostrzegawczość wzrokowa i integracja wzrokowo-ruchowa, wpływając na naukę czytania i pisania. Tempo pracy jest spowolnione. Uczennica prawidłowo odczytuje i rozumie samodzielnie przeczytane treści. Pisze z błędami ortograficznymi i słuchowymi. Poziom graficzny pisma jest prawidłowy.
Deficyty występują również w zakresie rozumowania arytmetycznego, powodując trudności w uczeniu się matematyki. Zna zasady dodawania i odejmowania, błędy pojawiają się w liczeniu pamięciowym. Tabliczka mnożenia jest w miarę opanowana. Uczennica bezradna przy działaniach na ułamkach oraz zadaniach tekstowych.
W sytuacji zadaniowej nowej, trudnej uczennica jest nieśmiała, lękliwa i niepewna w działaniu.
II. Cele edukacyjne
CEL GŁÓWNY:
Rozwój i stymulacja właściwości intelektualnych i osobowościowych uczennicy przy pomocy odpowiednich metod i form pracy oraz przybliżenie jej podstawowych zagadnień programowych w formie dla niej dostępnej.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
• wspieranie rozwoju w różnych aspektach i sferach, aby umożliwić uczennicy pełny rozwój w stopniu dla niej dostępnym;
• wzmacnianie pozytywnego obrazu samego siebie;
• rozwijanie słownictwa biernego i czynnego;
• poszerzanie wiadomości ogólnych o świecie;
• wspomaganie rozwoju emocjonalnego;
• usprawnianie liczenia pamięciowego;
• utrwalanie tabliczki mnożenia;
• utrwalanie wiadomości o własnościach liczb i działań;
• wzmacnianie procesu uczenia się;
• wdrażanie do samodzielności;
• rozwijanie pamięci i myślenia na materiale konkretnym;
• usprawnianie techniki czytania ze zrozumieniem.
III. Treści nauczania
Uczennica realizuje treści nauczania podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Z uwzględnieniem: dostosowania ilości materiału przeznaczonego do opanowania do możliwości uczennicy, zwiększania ilości powtórzeń, udzielania dodatkowych wyjaśnień i wskazówek oraz bazowania na treściach koniecznych i podstawowych.
IV. Procedury osiągania celów
1. Stosowanie licznych powtórzeń i analogicznych zadań.
2. Stosowanie metod aktywizujących.
3. Praca z tekstem, również poprzez czytanie fragmentami.
4. Praca na materiale konkretno-obrazowym.
5. Stosowanie różnorodnych ćwiczeń ortograficznych.
6. Przekształcanie sytuacji życiowych w zadania do rozwiązania.
7. Wyjaśnianie zjawisk w otaczającej rzeczywistości.
8. Zachęcanie do samodzielnych wypowiedzi.
9. Okazywanie aprobaty i akceptacji dla podejmowanych działań, w celu budowania pozytywnego obrazu samego siebie.
10. Formy pracy: indywidualna i grupowa.
V. Rodzaje pomocy i wsparcia
1. Realizacja obowiązku szkolnego w szkole ogólnodostępnej.
2. Indywidualne zajęcia ...