Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
NAZWA PLACÓWKI: Zespół Szkół Spożywczych w Bydgoszczy
NAUCZYCIEL STAŻYSTA: mgr inż. Natalia Hoppe-Maliszewska
STANOWISKO: Nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych
Posiadane kwalifikacje:
- studia wyższe inżynierskie
• Akademia Rolnicza w Poznaniu,
Kierunek: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka,
Specjalność: Zarządzanie Jakością Żywności.
- studia wyższe magisterskie
• Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu,
Kierunek: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka,
Specjalność: Zarządzanie Jakością Żywności.
- studia podyplomowe – kurs pedagogiczny.
OPIEKUN STAŻU: mgr inż. Maria Gdula
OKRES TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU: 01.09.2010r.
ZAKOŃCZENIE STAŻU: 31.05.2011r.
CEL GŁÓWNY: UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole ponadgimnazjalnej.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
7. Poznawanie środowiska uczniów, ich problemów oraz nawiązywanie współpracy ze środowiskiem uczniowskim.
8. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.
|Plan działania mający na celu osiągnięcie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego |
|Lp. |Zadania |Forma realizacji |Termin |Sposób dokumentacji |
| |Poznanie procedury osiągania awansu |Poznanie przepisów prawnych dotyczących |IX’10 |Poprawnie opracowany planu rozwoju |
| |zawodowego. |awansu zawodowego nauczycieli: | |zawodowego. |
| | |Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i| | |
| | |Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie | | |
| | |uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | |
| | |nauczycieli z późn. zm., | | |
| | |Rozdział 3a Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 | | |
| | |r. Karta Nauczyciela z późn. zm. | | |
| | |Napisanie planu rozwoju zawodowego. | | |
| |Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu. |Spotkanie z opiekunem stażu, |IX’10 |Opracowanie zasad współpracy. |
| | | | | |
| | |Zawarcie umowy | | |
| | |o współpracy. | | |
| |Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki |Opracowanie harmonogramu spotkań |IX’10 - VI’11 |Wstępny harmonogram spotkań z |
| |zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć |(częstotliwość, uwzględnienie zajęć | |opiekunem stażu. |
| |obserwowanych i prowadzonych. |prowadzonych | | |
| | |i obserwowanych). | | |
| |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, |IX’10 - VI’11 |Teczka stażysty. |
| |zawodowego. |scenariuszy | | |
| |Przygotowanie projektu sprawozdania z |Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji |VI’11 |Sprawozdanie z realizacji stażu. |
| |realizacji planu rozwoju zawodowego. |planu rozwoju zawodowego | | |
|Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust.2 pkt 1)* |
| |Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji |Udział w Radach Pedagogicznych |IX’10- VI’11 |Lista obecności na radach. |
| |szkoły. | | | |
| |Zapoznanie się ...