Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mashena, 2011-04-06
nie otworzę go :(
joasia2221, 2011-04-06
nie da rady otworzyć :(
Zespół Szkół w Przyrowie
Program zajęć z języka angielskiego dla klas młodszych szkoły podstawowej
„Playing with English” (zabawa z j.angielskim)
Elżbieta Pluta –Gradzik
Przyrów, 2010
Spis treści:
Metryczka
Wstęp
Założenia programowe
Charakterystyka użytkowników
Warunki realizacji programu
Cele programu
-Cele ogólne
-Cele szczegółowe
1. Sprawność słuchania
2.sprawność mówienia
3. Sprawność czytania
4.Sprawność pisania
VII. Treści programu:
Słownictwo
Struktury gramatyczne
Sytuacje komunikacyjne
Metody pracy
TPR
Metoda audiolingwalna
Metoda komunikacyjna
Metoda projektu
Metoda naturalna
Elementy sugestopedii
Formy pracy
Techniki nauczania
Technika nauczania słownictwa
Technika nauczania wymowy
Technika nauczania gramatyki
Technika nauczania słuchania
Technika nauczania mówienia
Materiały do nauczania
Ewaluacja programu
Bibliografia
Metryczka
Przedmiot: język angielski
I etap edukacyjny: klasy 1-2
Typ kursu: początkowy
Ilość godzin tygodniowo: 1 lekcja 45 minutowa
Całkowita ilość godzin: około 33 godziny
Wstęp
Język angielski stał się w współczesnym świecie językiem uniwersalnym. Znajomość tego języka, umiejętność porozumiewania się z drugim człowiekiem bez względu na pochodzenie i reprezentowany kraj jest źródłem ogromnej satysfakcji i radości, niesie ze sobą różne rodzaje korzyści i powoli staje się koniecznością. Niestety uczenie się języka jest procesem pracochłonnym, ale przede wszystkim długotrwałym. Dlatego zwrócono uwagę na konieczność wydłużenia okresu nauki. Zaczęto uczyć języka obcego już od najmłodszych lat. Dzieci okazały się doskonałym materiałem nie tyle do przemyślanego procesu co do naturalnego tzw. „łapania języka” do czego predysponują je specyficzne cechy psychiczne jak i fizyczne takie jak: otwartość na świat, spontaniczność, bogata wyobraźnia, chęć do naśladowania, nie wykształcone do końca organy mowy . Nowa reforma oświatowa wprowadziła język obcy jako obowiązkowy w ramach I etapu edukacyjnego zapewniając przedłużenie nauki języka. Biorąc pod uwagę predyspozycje dzieci zasadnym jest zwrócić uwagę także na intensywność nauki języka. Chęć zwiększenia ekspozycji uczniów klas młodszych na kontakt z językiem angielskim stała się podstawą niniejszego programu. Realizacja tego programu będzie miała miejsce podczas zajęć dodatkowych przy pomocy metod i technik odpowiednich do wieku uczniów, pozwalających na budowę przyjaznej atmosfery. Program „Playing with English’ ma na celu naukę języka angielskiego, wzbudzanie zainteresowania kulturą innych krajów, rozwijane wiary we własne siły i możliwości, ale również dobrą zabawę i miłe spędzenie czasu.
Założenia programowe:
Program „Playing with English” dla klas I-II został opracowany dla potrzeb Zespołu Szkół w Przyrowie.
Program powstał w oparciu o Nową Podstawę Programową obowiązującą od 1.09. 2009 roku.
Proces kształcenie opiera się na jednej godzinie lekcyjnej w wymiarze czterech godzin w miesiącu.
Według programu zgodnie z NPP uczeń powinien zdobyć określony zakres wiedzy, rozwijać umiejętności wynikające z złożonych ...