Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Pluta-Gradzik
Data publikacji
2011-04-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
169

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program jest przeznaczony do pracy z uczniami klas młodszych szkoły podstawowej. Zawiera między innymi: charakterystykę uczniów w tym wieku, metody pracy i technki nauczania.
 Pobierz (docx, 28,6 KB)

Komentarze

mashena, 2011-04-06

nie otworzę go :(

joasia2221, 2011-04-06

nie da rady otworzyć :(

Podgląd treści

Zespół Szkół w Przyrowie

Program zajęć z języka angielskiego dla klas młodszych szkoły podstawowej

„Playing with English” (zabawa z j.angielskim)

Elżbieta Pluta –Gradzik

Przyrów, 2010

Spis treści:

Metryczka

Wstęp

Założenia programowe

Charakterystyka użytkowników

Warunki realizacji programu

Cele programu

-Cele ogólne

-Cele szczegółowe

1. Sprawność słuchania

2.sprawność mówienia

3. Sprawność czytania

4.Sprawność pisania

VII. Treści programu:

Słownictwo

Struktury gramatyczne

Sytuacje komunikacyjne

Metody pracy

TPR

Metoda audiolingwalna

Metoda komunikacyjna

Metoda projektu

Metoda naturalna

Elementy sugestopedii

Formy pracy

Techniki nauczania

Technika nauczania słownictwa

Technika nauczania wymowy

Technika nauczania gramatyki

Technika nauczania słuchania

Technika nauczania mówienia

Materiały do nauczania

Ewaluacja programu

Bibliografia

Metryczka

Przedmiot: język angielski

I etap edukacyjny: klasy 1-2

Typ kursu: początkowy

Ilość godzin tygodniowo: 1 lekcja 45 minutowa

Całkowita ilość godzin: około 33 godziny

Wstęp

Język angielski stał się w współczesnym świecie językiem uniwersalnym. Znajomość tego języka, umiejętność porozumiewania się z drugim człowiekiem bez względu na pochodzenie i reprezentowany kraj jest źródłem ogromnej satysfakcji i radości, niesie ze sobą różne rodzaje korzyści i powoli staje się koniecznością. Niestety uczenie się języka jest procesem pracochłonnym, ale przede wszystkim długotrwałym. Dlatego zwrócono uwagę na konieczność wydłużenia okresu nauki. Zaczęto uczyć języka obcego już od najmłodszych lat. Dzieci okazały się doskonałym materiałem nie tyle do przemyślanego procesu co do naturalnego tzw. „łapania języka” do czego predysponują je specyficzne cechy psychiczne jak i fizyczne takie jak: otwartość na świat, spontaniczność, bogata wyobraźnia, chęć do naśladowania, nie wykształcone do końca organy mowy . Nowa reforma oświatowa wprowadziła język obcy jako obowiązkowy w ramach I etapu edukacyjnego zapewniając przedłużenie nauki języka. Biorąc pod uwagę predyspozycje dzieci zasadnym jest zwrócić uwagę także na intensywność nauki języka. Chęć zwiększenia ekspozycji uczniów klas młodszych na kontakt z językiem angielskim stała się podstawą niniejszego programu. Realizacja tego programu będzie miała miejsce podczas zajęć dodatkowych przy pomocy metod i technik odpowiednich do wieku uczniów, pozwalających na budowę przyjaznej atmosfery. Program „Playing with English’ ma na celu naukę języka angielskiego, wzbudzanie zainteresowania kulturą innych krajów, rozwijane wiary we własne siły i możliwości, ale również dobrą zabawę i miłe spędzenie czasu.

Założenia programowe:

Program „Playing with English” dla klas I-II został opracowany dla potrzeb Zespołu Szkół w Przyrowie.

Program powstał w oparciu o Nową Podstawę Programową obowiązującą od 1.09. 2009 roku.

Proces kształcenie opiera się na jednej godzinie lekcyjnej w wymiarze czterech godzin w miesiącu.

Według programu zgodnie z NPP uczeń powinien zdobyć określony zakres wiedzy, rozwijać umiejętności wynikające z złożonych ...