Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Elżbieta Pluta –Gradzik
nauczyciel języka angielskiego
ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Zespół Szkół w Przyrowie
Gimnazjum im. W. S. Reymonta
czas trwania stażu: 01.09.2008-31.05.2011
Organizacja pracy związanej z awansem zawodowym
l.p.
Formy realizacji i czynności do wykonania
Termin
Sposób dokumentacji
1
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
zapoznanie się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli
VIII-IX
2008
Wniosek o rozpoczęcie stażu
opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego
IX 2008
Plan Rozwoju Zawodowego
2
Gromadzenie dokumentacji realizacji PRZ
okres stażu
Zgromadzona dokumentacja
3
Opracowanie sprawozdania z PRZ
uzyskanie oceny dorobku zawodowego
05.2011
Sprawozdanie
Ocena dorobku zawodowego
I.§8.2 pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie jakości pracy szkoły
l.p.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1
Dokładne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły
analiza i aktualizowanie wiedzy w zakresie dokumentów wewnątrzszkolnych
Okres stażu
Wnioski do efektywnej pracy
2
Doskonalenie umiejętności oceniania uczniów
aktywne uczestnictwo w wdrażaniu WSO
aktualizowanie i wdrażanie Przedmiotowego Systemu Oceniania opracowanego przez Zespół Nauczycieli Języków Obcych
ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania
okres stażu
Przedmiotowy Systemu Oceniania
ankiety
3
Doskonalenie kompetencji zawodowych
aktywna praca w Zespole Nauczycieli Języków Obcych
aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły
okres stażu
zaświadczenia
4
Wzbogacanie metod i form pracy
Wykorzystanie metod aktywizujących, w tym metody projektu w pracy dydaktycznej i wychowawczej
okres stażu
Materiały z wykorzystaniem na lekcji
5
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności
Studiowanie literatury fachowej
Wykorzystanie publikacji z Internetu
Pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego a zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego
Poszerzenie wiedzy z zakresu pracy z uczniem słabym/zdolnym
Współpraca z doradcami metodycznymi: Longman, Oxford, Express Publishing
okres stażu
Opis wykorzystania na lekcji
6
Analiza własnych działań edukacyjnych
Przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów dotyczących oceny pracy nauczyciela i wykorzystanie ich w dalszej pracy
okres stażu
Ankieta i wnioski
7
Stworzenie sprzyjających warunków pracy
opracowanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem techniki komputerowej (tablice gramatyczne, zbiór dodatkowych ćwiczeń, gry językowe, plakaty z słownictwem i wyrażeniami językowymi itp.)
okres stażu
Spis pomocy dydaktycznych
8
Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów
Przeprowadzenie testów pomiaru dydaktycznego z języka angielskiego diagnozujących osiągnięcia uczniów. Dokonywanie korekty i modyfikacji pracy z uczniami, porównywanie uzyskanych wyników i ocena skuteczności podejmowanych zadań
Wg, harmo-nogramu
Testy, wnioski
II ...