Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
16 grudnia 2009r. w Szkole Podstawowej w Wiślicy został zakończony pierwszy etap Projektu Edukacyjnego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt. „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” prowadzonego przez p. Beatę Szalbirak.
Drugoklasiści zaprezentowali się w przedstawieniu ekologicznym pt. „Zimowy apel przyrody” przed licznie zebranymi gośćmi. Głównym celem przedstawienia było uwrażliwienie uczniów na ochronę najbliższego środowiska poprzez realizację treści ekologicznych w ich twórczości artystycznej, plastyczno – technicznej, muzycznej i ruchowej.
Po udanym przedstawieniu zaprezentowali swoje prace wykonane w trakcie realizacji projektu. Jedną z nich był świąteczny stroik, którym obdarowany został każdy gość.
Rodzice z zainteresowaniem oglądali efekty pracy dzieci przedstawione w kącikach zainteresowań, albumach, zdjęciach i innych pracach.
Na zakończenie wszyscy uczniowie otrzymali palcynki – myszki jako podziękowanie za udział w projekcie.
Realizacja projektu była dla dzieci wspaniałą zabawą, ciekawym doświadczeniem pozwalającym zdobyć wiedzę, umiejętności oraz możliwości rozwijania dalszych zainteresowań.
Tytuł prezentacji: Zimowy apel przyrody.
Przebieg prezentacji:
Powitanie przybyłych gości oraz przedstawienie celu spotkania.
Zaproszenie do obejrzenia przedstawienia ekologicznego pt. „Zimowy apel przyrody” w wykonaniu uczniów.
Cel główny: Uwrażliwienie uczniów na ochronę najbliższego środowiska poprzez realizację treści ekologicznych w ich twórczości artystycznej, plastyczno – technicznej, muzycznej i ruchowej.
Cele operacyjne. Uczeń:
dostrzega rolę przyrody w życiu zwierząt i skutki wycinania drzew;
potrafi grać wyznaczoną role w przedstawieniu;
nabywa umiejętności radzenia sobie z tremą;
wyrabia odwagę sceniczną;
wyrabia poczucie rytmu, pamięć słuchową;
śpiewa poznane piosenki, gra na instrumentach perkusyjnych;
zna zwyczaje świąt Bożego Narodzenia;
potrafi współdziałać w twórczej, partnerskiej zabawie;
wypowiada się na określony temat;
prezentuje informacje na temat podjętych działań.
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa.
Metody: inscenizacja utworu, pogadanka, pokaz.
Środki dydaktyczne: teksty wierszy, scenariusz inscenizacji, rekwizyty, stroje, płyty CD, stroiki, scenografia do inscenizacji, instrumenty perkusyjne, magnetofon.
Prezentacja przez uczniów prac plastycznych, zielników, kalendarzy obserwacji, albumów wykonanych na zajęciach pozalekcyjnych w ramach projektu.
Zakończenie spotkania, podziękowanie oraz wręczenie gościom wykonanych przez uczniów stroików świątecznych.
Scenariusz inscenizacji:
„Zimowy apel przyrody”
- Przyszła zima biała,
Drogi pola zasypała
Wszystko wkoło zamroziła,
Teraz długo będzie trzymać
- Kiedy zimą śnieżek sypie,
Kiedy ziemia lodem skuta,
Co ma począć biedny zając,
Gdzie ma wróbel ziarna szukać!
- Ciężkie życie dla kruka,
Co jedzenia wciąż szuka.
Ciężkie dla sarny i jelenia,
Bo nie znajdą pożywienia.
- Śnieg prószy biały,
Już zasypał dróżki
Biedny wróbel szary,
Zamarzł okropnie w nóżki.
Ćwierka szary wróbel
Wróbel: Zima, zima, zima.. Mróz po polach chodzi
Trudno z nim wytrzymać!
Narrator: Ćwierkają wróbelki
Wybiegł zając z lasu, kica, kica, kica
Zając: Chyba mroźną zimą nikt ...