Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
• Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami ( z dnia 23 sierpnia 2008)
• Ustawa z dnia 25 lipca 2008 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy - Karta Nauczyciela oraz ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. Nr 145, poz. 917)
Plan rozwoju zawodowego
mgr …………………………….
nauczyciela kontraktowego
w
…………………………………………………………………………………
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela mianowanego
Czas odbywania stażu: ……………………………………………..
Opiekun stażu…………………………………..
|§ 7 ust. 2, ppkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; |
| | | |Sposób dokumentowania |
|Zadania- przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin | |
| |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: | | |
| |Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu |początek stażu | |
| |Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania | |zbiór dokumentacji (biblioteczka) |
| |Administracyjnego | | |
|Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli | | | |
| |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących | | |
| |awansu | | |
| | | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania | | |
| |i prezentacji dorobku. | | |
| | | | |
| |Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego| | |
| |aktualizacji. |cały staż | |
| | | | |
| |Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma | |Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania |
| |fachowe). |Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS | |
| | | | |
| | |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń |Potwierdzenia obecności na |
| | |Rady |posiedzeniach Rady, zaświadczenia |
| | | | |
| | |cały staż |biblioteczka |
| | | | |
| |Ustalenie zasad współpracy. |IX 2008r. |Kontrakt |
| |Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu | |Harmonogram współpracy |
| |rozwoju | |Przejrzyste zasady współpracy |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Opracowanie projektu sprawozdania. | | |
| | |koniec stażu | |
| |Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna. | |Scenariusze, omówienia, arkusz |
| | | |obserwacyjny, wnioski |
| |Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna |1 raz w semestrze | |
| |Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia | | |
| |umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji. |1 raz w semestrze | |
| | | | |
|3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności, jako|Autorefleksja, samoocena. |IX 2008r. |Plan rozwoju zawodowego |
|nauczyciela | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w |Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału. |cały staż |Arkusze hospitacyjne |
|sposób zapewniający właściwą realizację zadań. | | | |
| |Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć. | | |
| | |cały staż | |
| |Prowadzenie lekcji oraz omówienie, wnioski i ocena dokonań. | | |
| | | |Karty obserwacji lekcji, scenariusze,|
| |Udział w lekcjach otwartych. |cały staż |omówienia, arkusz obserwacyjny, |
| | | |wnioski |
| | | | |
| | |cały staż; | |
| | |zgodnie z harmonogramem | |
| | | | |
| | | | |
| |Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń |Potwierdzenia, zaświadczenia |
|5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach |Praca w zespołach nauczycielskich |Rady; | |
|kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy |Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: |cały staż |Protokoły ...