Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Brzydkie, czy nie? – sąd nad kaczątkiem
Czas zajęć: 3 godziny
Aktywność
Przebieg zajęć
Cele operacyjne
(uczeń powinien:)
Pomoce dydaktyczne
Metody
Formy pracy
Polonistyczna
Muzyczno – ruchowa
Polonistyczno – społeczna
Matematyczna
Środowiskowa
Polonistyczno – środowiskowa
Polonistyczna
Konkurs pięknego opowiadania baśni pt.: „Brzydkie kaczątko”
Słuchanie „Tańca łabędzi” P. Czajkowskiego z baletu „Jezioro łabędzie”.
Interpretacja utworu. Na podłodze rozłożone są apaszki w różnych kolorach; dzieci słuchając ponownie, chodzą po sali i szukają apaszki w kolorze odpowiadającym ich zadaniem nastrojowi utworu; następnie układają z nich na podłodze barwne kompozycje, tworząc „obraz” plastyczny. Po wykonaniu zadania następuje omówienie efektu działania dzieci.
Wystawienie krótkiego przedstawienia młodszym kolegom (dzieci tydzień wcześniej przygotowywały się do tego przedstawienia, zrobiły zaroszenia, kostiumy, dekorację)
Rozwiązywanie zadań tekstowych
Praca w 5 grupach (dzieci do poszczególnych grup dobierane są losowo. Dzieci losują z koperty kolorowe trójkąty. Odpowiedni kolor figury świadczy o przydzieleniu do danej grupy)
Czerwone trójkąty – gatunki łabędzi
Żółte trójkąty – odżywianie
Zielone trójkąty – środowisko życia, wielkość, ciężar
Białe trójkąty – opieka nad młodymi
Niebieskie trójkąty – odgłosy wydawane przez łabędzie, ich loty i przyloty
7) Prezentacja wiadomości prze grupy
8) Przygotowanie do opisu łabędzia
9) Kontrola kompetencji:
Opis łabędzia. Korzystanie z podanego planu opisu i ze zgromadzonych przymiotników. korekta opisów. (Zadanie to ma na celu sprawdzić na ile dzieci korzystają z wiedzy poznanej na zajęciach oraz jak radzą sobie z jedną z form wypowiedzi, jaka jest opis).
10) Zadanie domowe:
Przypominamy dzieciom o przeczytaniu na następny dzień baśni pt.: „Dziewczynka z zapałkami” (nauczyciel dwa tygodnie wcześniej informował uczniów o przeczytaniu tej lektury. Zadanie polecone do domu konieczne jest do odrobienia przez uczniów, aby aktywnie uczestniczyli na następnych zajęciach)
Opowiadać treść baśni
Brać udział w konkursie
Interpretować utwór wykorzystując do tego zgromadzone pomoce
Opisywać charakter słuchanego utworu
Wejść w role bohaterów
Odgrywać swoją rolę
Mówić głośno, wyraźnie z ekspresją właściwą danej postaci
Układać pytania do zadania
Układać działania do zadania bazowego
Przeprowadzić analizę zadania
Rozwiązywać zadania tekstowe, stosując w nich właściwą kolejność działań
Szukać informacji w albumach, atlasach
Zdawać sobie sprawę możliwości szukania różnych informacji w pozycjach innych niż podręcznik szkolny
Wybierać informacje zgodnie z postawionym pytaniem
Wypowiedzieć się w kilku zdaniach na dany temat
Wykorzystać informacje zaprezentowane prze poszczególne grupy do uzupełnienia zadania
Opisywać wygląd łabędzia
Korzystać z podanego planu opisu i podanych przymiotników
Korzystać z wiadomości
Kaseta – „Taniec łabędzi” P. Czajkowskiego z baletu „Jezioro łabędzie”,
kolorowe apaszki
Kart nr13
Karta nr 14
albumy, atlasy
ptaków
Karta nr15
Problemowa
Eksponująca
Kruszenia
Praca z tekstem
Zbiorowa z całą ...