Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Jaworska
Data publikacji
2011-04-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
227

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć na 3 godziny.
 Pobierz (docx, 26,8 KB)

Podgląd treści

Brzydkie, czy nie? – sąd nad kaczątkiem

Czas zajęć: 3 godziny

Aktywność

Przebieg zajęć

Cele operacyjne

(uczeń powinien:)

Pomoce dydaktyczne

Metody

Formy pracy

Polonistyczna

Muzyczno – ruchowa

Polonistyczno – społeczna

Matematyczna

Środowiskowa

Polonistyczno – środowiskowa

Polonistyczna

Konkurs pięknego opowiadania baśni pt.: „Brzydkie kaczątko”

Słuchanie „Tańca łabędzi” P. Czajkowskiego z baletu „Jezioro łabędzie”.

Interpretacja utworu. Na podłodze rozłożone są apaszki w różnych kolorach; dzieci słuchając ponownie, chodzą po sali i szukają apaszki w kolorze odpowiadającym ich zadaniem nastrojowi utworu; następnie układają z nich na podłodze barwne kompozycje, tworząc „obraz” plastyczny. Po wykonaniu zadania następuje omówienie efektu działania dzieci.

Wystawienie krótkiego przedstawienia młodszym kolegom (dzieci tydzień wcześniej przygotowywały się do tego przedstawienia, zrobiły zaroszenia, kostiumy, dekorację)

Rozwiązywanie zadań tekstowych

Praca w 5 grupach (dzieci do poszczególnych grup dobierane są losowo. Dzieci losują z koperty kolorowe trójkąty. Odpowiedni kolor figury świadczy o przydzieleniu do danej grupy)

Czerwone trójkąty – gatunki łabędzi

Żółte trójkąty – odżywianie

Zielone trójkąty – środowisko życia, wielkość, ciężar

Białe trójkąty – opieka nad młodymi

Niebieskie trójkąty – odgłosy wydawane przez łabędzie, ich loty i przyloty

7) Prezentacja wiadomości prze grupy

8) Przygotowanie do opisu łabędzia

9) Kontrola kompetencji:

Opis łabędzia. Korzystanie z podanego planu opisu i ze zgromadzonych przymiotników. korekta opisów. (Zadanie to ma na celu sprawdzić na ile dzieci korzystają z wiedzy poznanej na zajęciach oraz jak radzą sobie z jedną z form wypowiedzi, jaka jest opis).

10) Zadanie domowe:

Przypominamy dzieciom o przeczytaniu na następny dzień baśni pt.: „Dziewczynka z zapałkami” (nauczyciel dwa tygodnie wcześniej informował uczniów o przeczytaniu tej lektury. Zadanie polecone do domu konieczne jest do odrobienia przez uczniów, aby aktywnie uczestniczyli na następnych zajęciach)

Opowiadać treść baśni

Brać udział w konkursie

Interpretować utwór wykorzystując do tego zgromadzone pomoce

Opisywać charakter słuchanego utworu

Wejść w role bohaterów

Odgrywać swoją rolę

Mówić głośno, wyraźnie z ekspresją właściwą danej postaci

Układać pytania do zadania

Układać działania do zadania bazowego

Przeprowadzić analizę zadania

Rozwiązywać zadania tekstowe, stosując w nich właściwą kolejność działań

Szukać informacji w albumach, atlasach

Zdawać sobie sprawę możliwości szukania różnych informacji w pozycjach innych niż podręcznik szkolny

Wybierać informacje zgodnie z postawionym pytaniem

Wypowiedzieć się w kilku zdaniach na dany temat

Wykorzystać informacje zaprezentowane prze poszczególne grupy do uzupełnienia zadania

Opisywać wygląd łabędzia

Korzystać z podanego planu opisu i podanych przymiotników

Korzystać z wiadomości

Kaseta – „Taniec łabędzi” P. Czajkowskiego z baletu „Jezioro łabędzie”,

kolorowe apaszki

Kart nr13

Karta nr 14

albumy, atlasy

ptaków

Karta nr15

Problemowa

Eksponująca

Kruszenia

Praca z tekstem

Zbiorowa z całą ...