Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY
KLASA II PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
DATA:02.03.2009
TEMAT: To jest mój czas
CEL LEKCJI :NAUKA ODCZYTYWANIA GODZINY
CELE OPERACYJNE:
Uczeń zna:
• pojęcie czas
• pojęcie kalendarz
• jednostki oznaczania czasu
• przyrządy służące do mierzenia czasu
METODY:
dyskusja, rozmowa dydaktyczna, prezentacja
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: plansze do prezentacji, karty pracy
FORMY PRACY:
grupowa i indywidualna.
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Faza wstępna:
• sprawy organizacyjno – porządkowe
• wprowadzenie do tematu
• wyjaśnienie celów i podanie tematu lekcji : To jest mój czas
2.Faza realizacyjna:
• wprowadzenie pojęcia „czas”
Jak rozumiesz pojęcie „czas” ?
• uczniowie podają własne określenia pojęcia „czas”
Czas (z angielskiego time), czwarty wymiar naszej egzystencji, dla ludzi mierzony w sekundach, minutach, godzinach ,dniach.
W przypadku komputerów czas mierzy się w tysięcznych (np. czytanie dysków), milionowych i miliardowych ( procesory ) częściach sekundy.
• wprowadzenie pojęcia „kalendarz”
Jak rozumiesz pojęcie „kalendarz” ?
• uczniowie podają własne określenia pojęcia „kalendarz”
Kalendarz (z łacińskiego calendae - "pierwszy dzień miesiąca"),
system rachuby dni i dłuższych odstępów czasu. Obecnie używany jest kalendarz gregoriański wprowadzony 15 X 1582 przez papieża Grzegorz XIII
W kalendarzu gregoriańskim lata dzielą się na 365 dni i przestępne 366 dni. Lata przestępne mają wyrównać różnicę między rokiem zwykłym (365 dni) a średnią długością roku (365,2425 dób średnich słonecznych) . Rok kalendarzowy dzieli się na 12 miesięcy (po 30 lub 31 dni każdy, z wyjątkiem lutego - 28 dni rok zwykły i 29 - przestępny).
• Jakie znamy jednostki czasu ?
1 sekunda – s
1 minuta = 60 s
1 godzina (h) = 60 min = 3600 s
1 doba = 1440 min = 24 · 3600 s = 86 400 s
1 rok kalendarzowy = 365 dni + co 4 lata rok przestępny, liczący 366 dni.
• uczniowie nazywają prezentowane przedmioty i określają ich zastosowanie:
[pic] [pic] [pic]
[pic] [pic] [pic]
Nauczyciel rozdaje uczniom plansze z narysowanymi zegarami i godzinami. Uczniowie odczytują zapisaną godzinę i zapisują na tablicy.
Nauczyciel podaje godziny, uczniowie rysują w zeszytach zegary i zaznaczają czas. Nauczyciel sprawdza zadanie i koryguje błędy.
Nauczyciel podaje zadanie domowe
PROWADZĄCY
ŚWIETLICA SZKOLNA
DATA: 09.02.2009
Temat zajęć .Tydzień bajek Disney’a. Kubuś Puchatek i jego przyjaciele.
Cele szczegółowe:
uczeń:
- wypowiada się na temat przeczytanego tekstu, rozumie jego treść
- porządkuje tytuły wg kolejności zdarzeń
- umie łączyć karton za pomocą pinezki i gumki
- ozdabia postać Kubusia Puchatka wg własnego pomysłu
Przebieg zajęć
1. Wprowadzenie do zajęć – popraw po śladzie i odczytaj hasło –utworzenie słowa „MIŚ”
Popraw po śladzie i odczytaj hasło.
MIŚ
2. Rozmowa na temat poznanej książki A. A. Milne „Kubuś Puchatek” oraz jej głównego bohatera
3 ...