Dodaj publikację
Autor
Joanna Kryniecka-Kachel
Data publikacji
2011-04-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
154

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Podsumowanie pracy wychowawczej w grupie 4 - 5 latków w różnych obszarach rozwoju dziecka, pokazanie pracy z dziećmi: metody aktywne it.
 Pobierz (docx, 14,0 KB)

Podgląd treści

Podsumowanie pracy wychowawczo– dydaktycznej

4 – 5 latków (grupy IV) w pierwszym półroczu

Grupa IV to 8 dzieci 4 letnich i 16 dzieci 5 letnich. W tym jest 12 dziewczynek i 12 chłopców. Większość grupy to dzieci, które wcześniej uczęszczały do przedszkola. Jest to grupa wesoła, chętna do współdziałania, bardzo żywa, ruchliwa, nie sprawia większych problemów wychowawczych.

Swoją pracę wychowawczo – dydaktyczną oparłyśmy na podstawie programowej i na programie „W kręgu zabawy” autorstwa Jadwigi Pytlarczyk .

W swojej pracy wych. - dydaktycznej stosujemy elementy różnych metod: metodę dobrego startu I.Majchrzak, pedagogikę zabawy, dramę, metodę Weroniki Sherborne, realizujemy program „Przyjaciele Zippiego” oraz ćwiczenia z „Gimnastyki Mózgu”. Dzieci dzięki tym metodom dzieci stały się samodzielne, potrafią sobie same zorganizować zabawę, potrafią pracować w zespołach, szybko uczą się wierszyków, piosenek, chętnie się wypowiadają, częściej wybierają zajęcia plastyczne, stały śmiałe, chętnie występują publicznie. Potrafią również w większości radzić sobie z emocjami i w pokojowy sposób rozwiązywać konflikty, przestrzegać umownych zasad w grupie.

W pierwszym półroczu wprowadziłyśmy dzieci w świat przyrody. Dzieci obserwowały zmiany zachodzące jesienią: usychanie i ginięcie liści, zmiany w pogodzie. Obserwowały także prace w ogrodzie, w sadzie. Poznały sposoby przygotowywania i przechowywania przetworów na zimę. Wiedzą jakie są owoce egzotyczne i krajowe, potrafią rozpoznać je po smaku, wyglądzie dotyku i węchu. Znają i potrafią odróżnić drzewa liściaste od iglastych. Potrafią również wymienić niektóre drzewa liściaste (klon, kasztan, dąb ) oraz iglaste (świerk).W zimie określały zjawiska atmosferyczne i pogodę. Wiedzą o czym mówi prezenterka pogody. Potrafią się stosować się do podawanych informacji. Umieją przedstawić pogodę za pomocą umownych znaków. Prowadziły okresowo kalendarz pogody. Eksperymentowały ze śniegiem.

Obszar edukacji matematycznej. Dzieci zdobyły następujące umiejętności: znają pojęcia przestrzenne: na , nad, pod, za, obok, przed, góra, dół, prawa i lewa strona. Znają figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt. Potrafią klasyfikować i porządkować przedmioty wg. jednej cechy lub kilku: wielkość, kształt, kolor i przeznaczenie. Układają rytmicznie wg. podanego kodu, tworzą zbiory wg. cech ogólnych, znają liczebniki główne i porządkowe do czterech. Wiedzą na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia: krokami, stopa za stopą itp.

Obszar mowy i myślenia. Potrafią wypowiadać się prostymi zdaniami, dzielić zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby i głoski. Układają puzzle, potrafią wyszukać różnice i podobieństwa między obrazkami. Potrafią ułożyć historyjkę obrazkową uwzględniając następstwo (przyczynę i skutek).

Poprzez systematyczne uczestnictwo w zajęciach bibliotecznych i codzienne słuchanie bajek wydłużył się czas skupienia uwagi u dzieci. Potrafią również opowiedzieć wcześniej wysłuchaną bajkę i odpowiedzieć na pytania o ...