Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć plastycznych
Data: 18.11.2010 rok
Grupa: IV 4-5 latki
Prowadząca: Joanna Kryniecka – Kachel
Temat: Lepimy „Wesołego jeżyka”
Technika: Lepienie z plasteliny
Cel główny: Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy
Użyciu elementarnych środków wyrazu: kształtu i barwy.
Cele szczegółowe: Potrafi ulepić z plasteliny jeżyka.
Potrafią nazwać kolory.
Potrafią określić za pomocą koloru smutek
i radość.
Potrafią rozwiązać zagadkę.
Wie jak wygląda jeżyk.
Potrafi wrazić swoje myśli i przeżyć za pomocą formy
plastycznej.
Forma: zabawa z całą grupą
Metoda stawiania dzieciom przez nauczyciela zadań plastycznych do realizacji
Środki dydaktyczne: różne kolory plasteliny, patyczki, listki
papierowe z imieniem dziecka, obrazek jeża
I część
1.Nawiązanie
- Nazywanie kolorów plasteliny ( duże bryły plasteliny w różnych kolorach
( żółta, czerwona, niebieska, pomarańczowa, zielona)
- Określają co może być w takim kolorze jak plastelina, którą trzymam w ręce
- Określają, czy te kolory plasteliny są wesołe czy smutne,
- Podają przykłady innych kolorów smutnych i wesołych.
2. Podanie tematu
- Będziemy lepić bardzo wesołą, bo kolorową postać
- Odgadnijcie czyją?
„ Kolczasty zwierzaczek
Ma z igieł kubraczek.
Latem drepcze po borze,
Zimą śpi w leśnej norze”
- Zwrócenie uwagi dzieci na to, że prawdziwe jeże mają inny kolor, ale dzieci będą lepić bajkowe, wesołe jeże.
3. Analiza treści i formy
- Z jakich kolorów będziecie lepić jeże?
- Jak będą wyglądały?
4.Wskazówki techniczne
( Podobny do kuleczki, ma cztery nóżki, długi nosek, igły na grzbiecie)
Pokazanie sposobu wykonania jeża:
- wyrobienie plasteliny,
- uformowanie kuli,
- wyciagnięcie jej z jednej strony na nosek i przyczepienie małej kuleczki z czarnej plasteliny,
- wyciągnięcie od spodu 4 łapek,
- wbijanie igiełek ( patyczków).
II część
1.Zabawa dzieci przy stolikach
- wykonywanie jeży przez dzieci.
Nauczyciela udziela korekty, zwraca uwagę czy dobrze tą techniką posługują się. Zachęca do zabawy i chwali.
III część
1.Organizacja wystawy
- wystawa na złączonych stolikach, dzieci stoją wokół stolików.
2.Przypomnienie zadania
- Co miałyście zrobić z plasteliny?
- Z czego ten jeżyk miał być zrobiony?
3.Rozmowa z dziećmi o ich wytworach plastycznych.
- Kto chce opowiedzieć o swoim jeżu? ( jaki kolor ma jeżyk?).
4.Podsumowanie
- Nauczycielka chwali dzieci: „Bardzo ładnie się bawiliście ”
„Jestem zadowolona , że tak ładnie ulepiłyście jeżyki”
„Wszystkie jeżyki bardzo mi się podobają i zrobimy z nich wystawę”.
Likwidacja
Wyznaczam dwoje dyżurnych do uporządkowania środków plastycznych.