Dodaj publikację
Autor
Joanna Kryniecka-Kachel
Data publikacji
2011-04-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
58

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Budowa i przebieg zajęcia plastycznego prowadzona tradycyjną metodą.
 Pobierz (docx, 13,7 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć plastycznych

Data: 18.11.2010 rok

Grupa: IV 4-5 latki

Prowadząca: Joanna Kryniecka – Kachel

Temat: Lepimy „Wesołego jeżyka”

Technika: Lepienie z plasteliny

Cel główny: Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy

Użyciu elementarnych środków wyrazu: kształtu i barwy.

Cele szczegółowe: Potrafi ulepić z plasteliny jeżyka.

Potrafią nazwać kolory.

Potrafią określić za pomocą koloru smutek

i radość.

Potrafią rozwiązać zagadkę.

Wie jak wygląda jeżyk.

Potrafi wrazić swoje myśli i przeżyć za pomocą formy

plastycznej.

Forma: zabawa z całą grupą

Metoda stawiania dzieciom przez nauczyciela zadań plastycznych do realizacji

Środki dydaktyczne: różne kolory plasteliny, patyczki, listki

papierowe z imieniem dziecka, obrazek jeża

I część

1.Nawiązanie

- Nazywanie kolorów plasteliny ( duże bryły plasteliny w różnych kolorach

( żółta, czerwona, niebieska, pomarańczowa, zielona)

- Określają co może być w takim kolorze jak plastelina, którą trzymam w ręce

- Określają, czy te kolory plasteliny są wesołe czy smutne,

- Podają przykłady innych kolorów smutnych i wesołych.

2. Podanie tematu

- Będziemy lepić bardzo wesołą, bo kolorową postać

- Odgadnijcie czyją?

„ Kolczasty zwierzaczek

Ma z igieł kubraczek.

Latem drepcze po borze,

Zimą śpi w leśnej norze”

- Zwrócenie uwagi dzieci na to, że prawdziwe jeże mają inny kolor, ale dzieci będą lepić bajkowe, wesołe jeże.

3. Analiza treści i formy

- Z jakich kolorów będziecie lepić jeże?

- Jak będą wyglądały?

4.Wskazówki techniczne

( Podobny do kuleczki, ma cztery nóżki, długi nosek, igły na grzbiecie)

Pokazanie sposobu wykonania jeża:

- wyrobienie plasteliny,

- uformowanie kuli,

- wyciagnięcie jej z jednej strony na nosek i przyczepienie małej kuleczki z czarnej plasteliny,

- wyciągnięcie od spodu 4 łapek,

- wbijanie igiełek ( patyczków).

II część

1.Zabawa dzieci przy stolikach

- wykonywanie jeży przez dzieci.

Nauczyciela udziela korekty, zwraca uwagę czy dobrze tą techniką posługują się. Zachęca do zabawy i chwali.

III część

1.Organizacja wystawy

- wystawa na złączonych stolikach, dzieci stoją wokół stolików.

2.Przypomnienie zadania

- Co miałyście zrobić z plasteliny?

- Z czego ten jeżyk miał być zrobiony?

3.Rozmowa z dziećmi o ich wytworach plastycznych.

- Kto chce opowiedzieć o swoim jeżu? ( jaki kolor ma jeżyk?).

4.Podsumowanie

- Nauczycielka chwali dzieci: „Bardzo ładnie się bawiliście ”

„Jestem zadowolona , że tak ładnie ulepiłyście jeżyki”

„Wszystkie jeżyki bardzo mi się podobają i zrobimy z nich wystawę”.

Likwidacja

Wyznaczam dwoje dyżurnych do uporządkowania środków plastycznych.