Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z edukacji poznawczej
Data: 19.11.2009 rok
Prowadząca: Joanna
Grupa: 6- latki
Temat: Słuchanie opowiadania „Nowy szal pani jesieni”. Zabawy i ćwiczenia
doskonalące sprawność manualną i koordynację wzrokowo – ruchową.
Cel główny: Rozpoznaje zjawiska charakterystyczne dla poszczególnych pór
roku. Nie naraża się na niebezpieczeństwa wynikające z pogody.
Kształtuje gotowość do pisania. Dysponuje sprawnością
rąk oraz koordynacją wzrokowo- ruchową potrzebną do
rysowania, wycinania i nauki pisania.
Cele operacyjne: Potrafi słuchać opowiadania i rozmawiać na temat treści.
Doskonali sprawność manualną i koordynację wzrokowo-
ruchową podczas odwzorowania wzoru graficznego,
zwijania, nawlekania przez dziurki , wiązania,
i tańca ze sznurkiem do wybranej muzyki.
Aktywnie uczestniczy w zajęciach i zgodnie współdziała z
innymi dziećmi. Podejmuje próby wiązania.
Pomoce: Podziurkowane paski kolorowego bristolu w kształcie szala, sznurek w
dwóch długościach, plansze ze wzorami graficznymi, włóczka, kosz
wiklinowy z różnymi rzeczami zrobionymi z wełny, sylwety ptaków,
wiewiórki, sowy, niedźwiedzia, drzewa, liście, nagranie „Cztery pory”
roku „ Vivaldiego
Przebieg:
I. Wstęp:
1.Wejście do sali Pani Jesień przy muzyce Vivaldiego „Jesień”.
II. Część główna:
1.Słuchanie opowiadania o „Szalu Pani Jesień”.
2.Rozmowa na temat opowiadania.
3.Zabawa ruchowa przy muzyce walczyka i krakowiaka ( wykorzystanie
włóczki).
4.Układanie wzorów z włóczki (plansze ze wzorami graficznymi).
III. Praca indywidualna: „Szal pani jesień”:
1.Zapoznanie ze sposobem przewlekania sznurka przez papierowy szal.
2.Przewlekanie sznurka przez dzieci przy muzyce relaksacyjnej. Próba wiązania
sznurka.
3.Ewaluacja.