Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lucyna Góras
Temat: Czy można zachwycać się jesienią?
Cele operacyjne:
Uczeń:
- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat wiersza „Liście”,
- wyszukuje w wierszu wyrazy oznaczające czynności,
- przelicza w wierszu zwrotki, wersy,
- dzieli czasowniki na sylaby i głoski, zaznacza samogłoski,
- zachowuje bezpieczeństwo i kulturę w czasie zabaw z muzyką.
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Metody : słowna, czynna, oglądowa
Środki dydaktyczne: podręcznik, liście, liście z czasownikami, płyta CD, karty pracy, plansze.
Przebieg zajęć.
1. Powitanie..
2. Podanie dzieciom tematu i celu zajęć przez n-la.
3. Wspólne wyjaśnienie znaczenia słowa „zachwyt”.
4. Nawiązanie do wycieczki do parku, która odbyła się na ostatnich zajęciach.
5.Wielozdaniowe wypowiedzi uczniów dotyczące zmian zachodzących w
przyrodzie.
6. Ustne opisywanie przez uczniów liści przyniesionych z parku.
7. Czytanie przez n-la wiersza M.Gerson - Dąbrowskiej Pt. „Liście”.
8. Wielozdaniowe wypowiedzi uczniów na temat wysłuchanego wiersza.
Wyjaśnienie, co robią liście?
Przeliczanie zwrotek (części) wiersza.
Przeliczanie wersów (linijek) w wierszu.
Wyszukiwanie rymów w wierszu.
9. Zabawa dzieci w rytmie muzyki.
Naśladowanie liści tańczących na wietrze.
Opadanie liści na ziemię.
Reagowanie na sygnał n-la.
Zachowanie bezpieczeństwa i kultury podczas zabawy.
10. Powrót dzieci na miejsce.
11. Przypomnienie znaczenia słowa „czasownik”.
Wyszukiwanie z wiersza pt. „Liście” wyrazów oznaczających czynności
jesiennych liści.
Wybieranie przez grzeczne dziecko, liści z wypisanymi
czasownikami dotyczącymi czynności liści.
12. Zapisanie przez n-la czasowników wskazanych przez uczniów na tablicy.
Rozdanie kart pracy.
Uzupełnianie kart pracy przez uczniów.
Dzielenie wyrazów na sylaby, głoski.
Przeliczanie sylab i głosek.
Zaznaczanie samogłosek.
13. Zabawa śródlekcyjna.
14. Odrysowanie i pokolorowanie liści rozdanych przez n-la lub przyniesionych
przez dzieci.
Zastosowanie jesiennych barw.
15. Wspólne podsumowanie lekcji. Nagrodzenie aktywnych uczniów przez n-la.
16. Zadanie domowe : Nauczę się czytać wiersza Pt. „Liście”.
17. Podziękowanie pani Dyrektor za wizytę.