Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
PAULINA OLSZEWSKA
I. Informacje o nauczycielu:
Imię i nazwisko: Paulina Maria Olszewska
Miejsce pracy: Publiczne Gimnazjum w Marianowie im. poety ks. Jana Twardowskiego
Stanowisko: Nauczyciel języka angielskiego
Posiadane kwalifikacje: studia I stopnia na kierunku filologia angielska ze ścieżką nauczycielską
II. Informacje o stażu:
Okres trwania stażu: 01.09.2010r. – 31.05.2011r.
Opiekun stażu: Żaneta Hojan
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły.
3. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
4. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły i omawianie ich z osobą, w obecności której były prowadzone.
7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego.
III. Opis działania:
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
|Zadania |Formy realizacji |Terminy |Dowody realizacji |
|Poznanie procedury awansu |- Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu |Wrzesień 2010 |Poprawnie sporządzony plan |
|zawodowego. |zawodowego (Karta Nauczyciela i Rozporządzenie MEN). | |rozwoju zawodowego. |
| |- Zapoznanie się z informacjami i publikacjami w | |Wszczęcie postępowania |
| |Internecie i prasie. | |kwalifikacyjnego. |
| |- Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia | | |
| |nauczyciela kontraktowego. | | |
|Nawiązanie współpracy z |- Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji |Na bieżąco. |Umowa pomiędzy stażystą a |
|opiekunem stażu |stażu. | |opiekunem. |
| |- Ustalenie zasad współpracy | | |
|Opracowanie planu rozwoju |- Zredagowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go|Wrzesień 2010r. |Zatwierdzony przed Dyrektora |
|zawodowego i przedłożenie go do|do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły | |plan rozwoju zawodowego. |
|zatwierdzenia Dyrektorowi | | | |
|szkoły. | | | |
|Zapoznanie się z zasadami |- Obserwacja. |Wrzesień oraz na |Zapisy w dziennikach |
|funkcjonowania szkoły oraz |- Udział w Radach Pedagogicznych. |bieżąco. |lekcyjnych. |
|obowiązującą dokumentacją. |- Rozmowy z opiekunem stażu i nauczycielami. | | |
| |-Zapoznanie się ze statutem szkoły, wewnątrzszkolnym | | |
| |systemem oceniania, prawami ucznia, regulaminem dyżurów. | | |
| |- Prowadzenie dzienników lekcyjnych. | | |
|Sporządzenie sprawozdania z |- Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz |Maj 2010 | |
|przebiegu stażu |stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, | | |
| |uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. | | |
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zdań szkoły.
|Zadania |Formy realizacji |Terminy |Dowody realizacji |
|Obserwacja zajęć prowadzonych |- Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, |Na bieżąco. |Wnioski z obserwacji i |
|przez opiekuna stażu lub |omówienie i zapisanie jej wyników. | |hospitacji. |
|innego nauczyciela. |Przykładowe wytyczne: wykorzystanie czasu lekcji, środki | | |
| |dydaktyczne wykorzystywane na lekcji, indywidualizacja | | |
| |zajęć dla uczniów z trudnościami ...