Dodaj publikację
Autor
Paulina Olszewska
Data publikacji
2011-05-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
154

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan razem z zadaniami do lekcji powtórzeniowej Future Simple i going to. Jest to gra planszowa do której dołączone są karteczki z pytaniami. Pytania które dołączone są do planu lekcji pocięłam i przykleiłam na małe kartoniki. Uczniowie w grupach 4 osobowych grali w grę i zatrzymując się na każdym polu losowali pytanie. Jedna osoba była "ekspertem", mogła grać z innymi ale nie musiała, sprawdzała poprawność ospowiedzi i zapisywała punkty. Na koniec lekcji eksperci zdawali mi raporty o ilości punktów i oceniałam każdą osobe na tle danej grupy. Lekcja ciekawa a uczniowie jak nietrudno zgadnąć bardzo aktywni. Lekcja przeprowadzona była w 2 klasie gimnazjum na uczniach korzystających z New Inspiration2.
 Pobierz (docx, 22,8 KB)

Podgląd treści

KLASA: 2A/2B

LEKCJA NUMER ____________________

DATA:01.03.11

TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed pracą klasową z działu 4.

UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE:

Mówienie – ćwiczenie angielskiej wymowy, poprawne użycie konstrukcji ‘going to’ i Future Simple

Słownictwo – utrwalenie angielskiego słownictwa

Pisanie – poprawne użycie czasownika modalnego „will”

UMIEJĘTNOŚCI OPERACYJNE:

Uczniowie:

budują zdania z poznanym słownictwem

budują zdania w czasie Future Simple

używają konstrukcji ‘going to’ w komunikowaniu się

METODY I FORMY PRACY:

Praca w grupie

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

własne

PRZEBIEG LEKCJI:

1. Część organizacyjna:

sprawdzenie zadania domowego

zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach

2. Wstęp – przypomnienie materiału przed pracą klasową, podanie zasad gry i

3. Gra planszowa - Klasa jest podzielona na grupy. Każda grupa otrzymuje planszę, na której widnieją pola START, META. Do planszy dołączone jest również zestaw kartoników, zawierających pytania. Uczniowie ustawiają pionki i rzucają kostką. Kiedy uczestnik stanie na polu musi wylosować kartonik z zadaniem. Gdy zadanie zostanie prawidłowo rozwiązane – dostaje on 1 punkt. W przeciwnym razie kartonik należy umieścić pod innymi kartonikami. Grę wygrywa ten uczeń, który dotrze na metę z największą ilością punktów. W każdej grupie jeden uczeń jest tzw. Ekspertem, który sprawdza poprawność odpowiedzi pozostałych uczniów. Powinien to być najmocniejszy uczeń w grupie. W przypadku wątpliwości sporną kwestię rozwiązuje nauczyciel.

4. Zakończenie zajęć – podsumowanie gramatyki i wystawienie ocen najlepszym graczom.

Opisz kiedy (do opisanie jakich czynności) używamy konstrukcji ‘to be going to’

Opisz budowę zdań i pytań konstrukcji ‘to be going to’

Opisz kiedy (do opisania jakich czynności używamy czasu Futute Simple

Opisz budowę zdań i pytań w czasie Future Simple

Uzupełnij zdania używając will i czasownika w nawiasie.

1. He ……(be) a famous football player.

2. You …..(live) in a beautiful house.

3. They…..(meet) an alien.

Uzupełnij zdania używając will i czasownika w nawiasie.

1. She…..(work) on a spaceship.

2. It…..(be) sunny tomorrow.

3. We…..(learn) five languages.

Napisz pytania, używając podanych wyrazów I czasownika will.

1. you/live/Italy?

2. He/be famous

3.we/win/the championship

Udziel krótkich odpowiedzi.

1. Will your best friend be a famous singer?

2. Will your mum win the lottery?

3. Will schools close in the future?

Napisz zdania na temat nadchodzących wakacji, używając podanych wyrażeń oraz czasownika will /won’t

1. go to the beach

2. eat lots of delicious food

3. sunbathe and play all day

Napisz zdania na temat nadchodzących wakacji, używając podanych wyrażeń oraz czasownika will /won’t

1. talk ...