Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KLASA: 2A/2B
LEKCJA NUMER ____________________
DATA:01.03.11
TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed pracą klasową z działu 4.
UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE:
Mówienie – ćwiczenie angielskiej wymowy, poprawne użycie konstrukcji ‘going to’ i Future Simple
Słownictwo – utrwalenie angielskiego słownictwa
Pisanie – poprawne użycie czasownika modalnego „will”
UMIEJĘTNOŚCI OPERACYJNE:
Uczniowie:
budują zdania z poznanym słownictwem
budują zdania w czasie Future Simple
używają konstrukcji ‘going to’ w komunikowaniu się
METODY I FORMY PRACY:
Praca w grupie
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
własne
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Część organizacyjna:
sprawdzenie zadania domowego
zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach
2. Wstęp – przypomnienie materiału przed pracą klasową, podanie zasad gry i
3. Gra planszowa - Klasa jest podzielona na grupy. Każda grupa otrzymuje planszę, na której widnieją pola START, META. Do planszy dołączone jest również zestaw kartoników, zawierających pytania. Uczniowie ustawiają pionki i rzucają kostką. Kiedy uczestnik stanie na polu musi wylosować kartonik z zadaniem. Gdy zadanie zostanie prawidłowo rozwiązane – dostaje on 1 punkt. W przeciwnym razie kartonik należy umieścić pod innymi kartonikami. Grę wygrywa ten uczeń, który dotrze na metę z największą ilością punktów. W każdej grupie jeden uczeń jest tzw. Ekspertem, który sprawdza poprawność odpowiedzi pozostałych uczniów. Powinien to być najmocniejszy uczeń w grupie. W przypadku wątpliwości sporną kwestię rozwiązuje nauczyciel.
4. Zakończenie zajęć – podsumowanie gramatyki i wystawienie ocen najlepszym graczom.
Opisz kiedy (do opisanie jakich czynności) używamy konstrukcji ‘to be going to’
Opisz budowę zdań i pytań konstrukcji ‘to be going to’
Opisz kiedy (do opisania jakich czynności używamy czasu Futute Simple
Opisz budowę zdań i pytań w czasie Future Simple
Uzupełnij zdania używając will i czasownika w nawiasie.
1. He ……(be) a famous football player.
2. You …..(live) in a beautiful house.
3. They…..(meet) an alien.
Uzupełnij zdania używając will i czasownika w nawiasie.
1. She…..(work) on a spaceship.
2. It…..(be) sunny tomorrow.
3. We…..(learn) five languages.
Napisz pytania, używając podanych wyrazów I czasownika will.
1. you/live/Italy?
2. He/be famous
3.we/win/the championship
Udziel krótkich odpowiedzi.
1. Will your best friend be a famous singer?
2. Will your mum win the lottery?
3. Will schools close in the future?
Napisz zdania na temat nadchodzących wakacji, używając podanych wyrażeń oraz czasownika will /won’t
1. go to the beach
2. eat lots of delicious food
3. sunbathe and play all day
Napisz zdania na temat nadchodzących wakacji, używając podanych wyrażeń oraz czasownika will /won’t
1. talk ...