Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Hoszkiewicz
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
144

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cel ogólny: - Wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości.
 Pobierz (docx, 912,9 KB)

Podgląd treści

Prowadząca – E. Hoszkiewicz

Temat lekcji: Zdrowe jedzenie

Cel ogólny:

- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości.

Cele operacyjne:

- u. wie, na czym polega zdrowe żywienie

- rozpoznaje podstawowe gatunki owoców i warzyw

- wykonuje zadania dostosowane do swoich możliwości

- rozwija wyobraźnię

- głosi swoje poglądy

- uczy się współpracy w grupie

Metody: werbalne, oglądowe, problemowe, stymulujące, czynne

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne: pokazy slajdów: „Owoce””,

„ Jedz zdrowo, wybieraj naturalne witaminy”, „ Bajka o jabłku”, karty pracy, naturalne okazy owoców i warzyw, …

Wstańcie wszyscy. Przywitajcie naszych gości.

Zaczniemy od zabawy na spostrzegawczość. Proszę żebyście stanęli przy talerzu z ulubionym owocem. (jabłko 5, winogrona 5, banan1, gruszka1, pomarańcza 3).

Teraz usiądźcie razem ze swoją grupą na dywanie i obejrzycie prezentacje o owocach. Wasze pierwsze zadanie grupowe - to zapamiętać ile razy pojawi się w prezentacji właśnie wasz ulubiony owoc.

PREZENTACJA „ OWOCE”

Podsumowanie, która grupa zapamiętała dobrze.

Jak myślicie o czym będziemy rozmawiać na tych zajęciach?

Teraz kolejna zabawa. Będziecie rozpoznawać warzywa i owoce na podstawie ich zapachu, smaku, kształtu. Proszę usiądźcie w kole, gdy będę do was podchodzić proszę, żebyście zamykali oczy, a otwierali buzie. Musicie nazwać zjedzony owoc, warzywo.

Teraz proszę żebyście rozpoznawali owoce i warzywa na podstawie ich zapachu. Zamykajcie oczy.

Następnie dotykiem.

Który sposób był najłatwiejszy?

Jak sądzicie, czemu częstowałam was owocami , warzywami a nie cukierkami na przykład?

Pokaz „jedz zdrowo, wybieraj naturalne witaminy.”

Rozmowa na temat pokazu. Co zapamiętaliście o witaminie A, B, C, D?

Czego powinniście unikać? Dlaczego?

Znowu zapraszam was do zabawy, wstańcie pobawimy się w zabawę

pt „ Człowiek do człowieka” ( ręka do ręki, kolano do kolana, ucho do ucha……)

Proszę usiąść do stolików. Rozdam wam teraz różne karty pracy. Proszę je wykonać.

(1 karta polonistyczna, zagadki dla szybko pracujących)

Zadania mają różne stopnie trudności.

( 1 plastyczna, łatwa –pokoloruj wybrany owoc lub warzywo.

Trudniejsza - Dwie tańczące gruszki.

Gadające winogrona.

Zadowolone pomarańcze.

Tryskające zdrowiem jabłko.

Podsumowanie zdobytych wiadomości i aktywności uczniów.

Pięknie pracowaliście dzisiaj, co zapamiętaliście z lekcji?

W nagrodę pokażę wam bajkę pt. „ Jabłko” Zastanówcie się jaki morał może ona mieć?

Bajka „ Jabłko”

Możliwy morał, że zdrowie jest najważniejsze.

Pożegnajmy się teraz.

Ułóż zdania z rozsypanek wyrazowych, zapisz je.

zawierają

Owoce

warzywa

i

witaminy.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Najwięcej

mają

owoce.

witamin

surowe

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

mleka.

Pij

dużo

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ciemne

pieczywo.

wybieraj

Zawsze

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Połącz sylaby, zapisz hasło

i wa.

Jedz

ce wa

o wo

rzy

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………,,…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Znajdź w zdaniach ukryte nazwy warzyw i wypisz je.

Jaka pusta ulica! Nikogo nie widać.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Najpiękniejsza pora roku to ...