Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prowadząca – E. Hoszkiewicz
Temat lekcji: Zdrowe jedzenie
Cel ogólny:
- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości.
Cele operacyjne:
- u. wie, na czym polega zdrowe żywienie
- rozpoznaje podstawowe gatunki owoców i warzyw
- wykonuje zadania dostosowane do swoich możliwości
- rozwija wyobraźnię
- głosi swoje poglądy
- uczy się współpracy w grupie
Metody: werbalne, oglądowe, problemowe, stymulujące, czynne
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: pokazy slajdów: „Owoce””,
„ Jedz zdrowo, wybieraj naturalne witaminy”, „ Bajka o jabłku”, karty pracy, naturalne okazy owoców i warzyw, …
Wstańcie wszyscy. Przywitajcie naszych gości.
Zaczniemy od zabawy na spostrzegawczość. Proszę żebyście stanęli przy talerzu z ulubionym owocem. (jabłko 5, winogrona 5, banan1, gruszka1, pomarańcza 3).
Teraz usiądźcie razem ze swoją grupą na dywanie i obejrzycie prezentacje o owocach. Wasze pierwsze zadanie grupowe - to zapamiętać ile razy pojawi się w prezentacji właśnie wasz ulubiony owoc.
PREZENTACJA „ OWOCE”
Podsumowanie, która grupa zapamiętała dobrze.
Jak myślicie o czym będziemy rozmawiać na tych zajęciach?
Teraz kolejna zabawa. Będziecie rozpoznawać warzywa i owoce na podstawie ich zapachu, smaku, kształtu. Proszę usiądźcie w kole, gdy będę do was podchodzić proszę, żebyście zamykali oczy, a otwierali buzie. Musicie nazwać zjedzony owoc, warzywo.
Teraz proszę żebyście rozpoznawali owoce i warzywa na podstawie ich zapachu. Zamykajcie oczy.
Następnie dotykiem.
Który sposób był najłatwiejszy?
Jak sądzicie, czemu częstowałam was owocami , warzywami a nie cukierkami na przykład?
Pokaz „jedz zdrowo, wybieraj naturalne witaminy.”
Rozmowa na temat pokazu. Co zapamiętaliście o witaminie A, B, C, D?
Czego powinniście unikać? Dlaczego?
Znowu zapraszam was do zabawy, wstańcie pobawimy się w zabawę
pt „ Człowiek do człowieka” ( ręka do ręki, kolano do kolana, ucho do ucha……)
Proszę usiąść do stolików. Rozdam wam teraz różne karty pracy. Proszę je wykonać.
(1 karta polonistyczna, zagadki dla szybko pracujących)
Zadania mają różne stopnie trudności.
( 1 plastyczna, łatwa –pokoloruj wybrany owoc lub warzywo.
Trudniejsza - Dwie tańczące gruszki.
Gadające winogrona.
Zadowolone pomarańcze.
Tryskające zdrowiem jabłko.
Podsumowanie zdobytych wiadomości i aktywności uczniów.
Pięknie pracowaliście dzisiaj, co zapamiętaliście z lekcji?
W nagrodę pokażę wam bajkę pt. „ Jabłko” Zastanówcie się jaki morał może ona mieć?
Bajka „ Jabłko”
Możliwy morał, że zdrowie jest najważniejsze.
Pożegnajmy się teraz.
Ułóż zdania z rozsypanek wyrazowych, zapisz je.
zawierają
Owoce
warzywa
i
witaminy.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Najwięcej
mają
owoce.
witamin
surowe
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
mleka.
Pij
dużo
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ciemne
pieczywo.
wybieraj
Zawsze
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Połącz sylaby, zapisz hasło
i wa.
Jedz
ce wa
o wo
rzy
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………,,…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Znajdź w zdaniach ukryte nazwy warzyw i wypisz je.
Jaka pusta ulica! Nikogo nie widać.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Najpiękniejsza pora roku to ...