Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
7.12.2010
Temat: Podróż do Śnieżnej Krainy.
Cele główne:
- Uświadomienie dzieciom konieczności odpowiedniego ubierania się, stosownego do pogody
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów
- Motywowanie do wypowiadania się w różnych technikach plastycznych
Cele operacyjne:
- Dziecko potrafi wskazać i nazwać garderobę stosowną do pogody
- Dziecko kontynuuje rytm dźwiękowy powtarzając za n-lką klaskanie, tupanie
- Wykonuje krajobraz zimowej krainy posługując się techniką collage
Metody:
- Ruchowa
- Słowna
- Praktyczna
Formy:
- Z całą grupą
- W parach
- W grupach 6 osobowych
Środki dydaktyczne:
- Tamburyno
- Obrazki z zimową garderobą
- 4 niebieskie kartony
- Klej
- Biały papier, waciki kosmetyczne, biała krepina itp.
Przebieg zajęć:
1. W co się ubieramy zimową porą? – zagadki dotyczące garderoby zimowej
Pragnę was wszystkich zabrać dzisiaj w podróż do przepięknej Krainy Śniegu. Jest tam bardzo zimno więc musimy się ciepło ubrać. Zadam wam parę zagadek dotyczących zimowej garderoby. Waszym zadaniem będzie odgadnięcie, jakie ubrania będą nam potrzebne na tą niezwykłą podróż.
Hasła: czapka, szalik, rękawiczki, buty, kurtka, spodnie
2.Opowieść ruchowa „Podróż do Śniegowej Krainy”
Skoro wszyscy już wiemy w co należy na siebie założyć na mroźne zimowe dni, to najwyższy czas się ubrać (dz. wykonują ruchy naśladujące zakładanie butów, czapki itp.). Do Krainy Śniegu niestety możemy się dostać tylko za pomocą sań zaprzęgniętych w konie. Do każdych sań zmieści się może tylko dwoje dzieci – a więc wsiadajmy! (dz. Dobierają się parami i przy dźwiękach tamburyna poruszają się po sali). Spójrzcie dzieci, dojechaliśmy już do Krainy Śniegu. Ależ tu pięknie! Ile śniegu! By moc po nim chodzić trzeba wysoko unosić kolana (dz. chodzą po Sali z wysoko uniesionymi kolanami). Myślę, że czas najwyższy trochę się w tym śniegu pobawić. Na początek proponuję zabawę w obrzucanie się śnieżkami (dz. rytmicznie przy dźwiękach tamburyna lepią śnieżki i rzucają w siebie). Ja się już trochę zmęczyłam, a wy? Niech każdy teraz położy się na śniegu i zrobi pięknego orzełka. Po tej chwili wytchnienia zapraszam wszystkich do ulepienia bałwanów (dz. dobierają się parami – jedno dziecko turla, drugie jest turlane). Bardzo w tej krainie zimno, strasznie zmarzłam mimo, że ciepło się ubrałam, Chodźcie tu do mnie trochę się rozgrzejemy. Wpierw rozgrzejemy nasze ręce (dz. wyklaskują rytm podany przez n-lkę). Teraz rozgrzejemy nogi (dz. wytupują rytm podany przez n-lkę). Myślę, że to już najwyższy czas wracać do przedszkola. Wsiadajcie szybciutko do swoich sań i w drogę (dz. dobierają się parami i poruszają się po Sali przy dźwiękach tamburyna). Dotarliśmy już do przedszkola. Niech wszyscy teraz zdejmą z siebie mokre ubrania (dz ...