Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
30.09.2010
Temat: W sadzie.
Cele główne:
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
- Orientacja w schemacie ciała i przestrzeni
- Poszerzenie słownictwa
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Doskonalenie percepcji wzrokowej
Cele operacyjne:
- Dziecko doskonali skłony, podskoki, czworakowanie
- Dziecko porusza się po Sali bez potrącania kolegów i sprzętu
- Dziecko zna coraz więcej słów
- Dziecko potrafi wyodrębnić sylaby w słowach
- Dziecko potrafi łączyć w pary dwie połówki owoców
Metody:
- Ruchowa
- Słowna
- Praktyczna
Formy:
- Z całą grupą
- Indywidualnie
Środki dydaktyczne:
- Krążki
- Owoce z papieru przecięte na pół (różne wielkości)
Przebieg zajęć:
Zabawa orientacyjno-porządkowa pt. „W sadzie”
- marsza po sadzie – dzieci maszerują parami za nauczycielem
- owoce na drzewach – mały rozkrok, jedna ręka wzdłuż tułowia, druga tworzy nad czołem daszek. Skręt tułowia i głowy w bok- patrzenie pod słońce na drzewo. To samo w drugieą stronę.
- zrywanie owoców z drzewa – podskoki z wyciągniętą raz jedną raz drugą ręką ku górze
- strącanie owoców z drzewa – dzieci wykonują ruchy imitujące potrząsanie drzewem
- zbieranie owoców z ziemi – mały rozkrok i skłon w przód
- jeż w sadzie – chodzenie na czworaka
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa pt. „Owoce do koszyka”. Dzieci biegają po sali z kolorowymi krążkami. Krążek czerwony – jabłka, żółty – gruszka. Na hasło OWOCE DO KOSZYKA, dzieci odkładają krążki/owoce w wyznaczone miejsce.
3. Zabawa ruchowa z elementami równowagi pt. „Między drzewami”. Na podłodze leżą krążki imitujące drzewa. Dzieci przechodzą między nimi tak, aby nie uderzyć w drzewo (nie wejść na krążek).
4.Owocowe słowa – ćwiczenie słownikowe. Dzieci tworzą przymiotniki od rzeczownika np. jabłko-jabłkowy.
5. Nazwy owoców – ćwiczenie umiejętności dzielenie słów na sylaby. Dzielenie nazw owoców na sylaby z jednoczesnym ich wyklaskiwaniem.
6. Dobieranie do pary – łączenie ze sobą przeciętych na pół owoców o różnej wielkości i przyklejanie ich na kartkę.