Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
106

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja lekcji wychowania fizycznego dotycząca zabaw skocznych wzmacniających mięśnie nóg dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
 Pobierz (docx, 14,2 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY II – III

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : Arlena Warguła

Data hospitacji: 05.11.2010

Klasa : II -III

Temat dnia: Zabawy skoczne wzmacniające mięśnie nóg.

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- potrafi poprawnie wykonywać nowopoznane ćwiczenia,

- odpowiednio reaguje na polecenie,

- odpowiednio reaguje na umówione znaki,

- zna zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń i korzystania ze sprzętu,

- bierze udział w zabawach ruchowych,

- wie, jakie jest znaczenie zabaw na świeżym powietrzu,

- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań i ćwiczeń, słuchanie,

- oglądowe – pokaz ćwiczeń,

- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe,

- działań praktycznych- ćwiczenia, gry i zabawy ruchowe, Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, grupowa zróżnicowana Przybory i przyrządy: skakanki dla każdego ucznia, pachołki, poprzeczki, miara, znacznik do startu i mety – „śledzie” i szarfa

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;

1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

5.1) współpracuje z innymi w zabawie,

7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią

10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1. Przebranie się w strój sportowy. Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.

2. Zbiórka w dwuszeregu.

3. Rozgrzewka – prowadzona przez ucznia (ćw. rozciągające, skłony, podskoki, przysiady, trucht )

II. Część główna

1. Zabawa ożywiająca „Berek piłeczka”, „Szczur”

2. Ćwiczenia ze skakanką: skłony, przeskoki przez złożoną skakankę, chodzenie po rozłożonej skakance, wahadło ze skakanką uniesioną w górze, skłon tułowia w przód z dotknięciem palców stopy w siadzie prostym).

3. Stojąc, przeskoki nad skakanką obunóż lub jednonóż, do wyboru przez ćwiczącego.

3. Skok w dal (wykonywany ze względu na warunki na podłożu trawiastym)- stosowanie się do zasad poprawnego wykonania skoku w dal, z miejsca i z rozbiegu.

4. Przeskakiwanie przez płotki.

5. Przeskakiwanie przez kilka skakanek ułożonych na ziemi.

III. Część końcowa

1.Ćwiczenia wyciszające – spacer po boisku i zwis na określony sygnał, ćwiczenia oddechowe, stanie na jednej nodze.

2.Zbiórka w dwuszeregu.

3. Pożegnanie – przebranie się ze stroju sportowego.