Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć w klasie II szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 14,5 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : Arlena Warguła

Data hospitacji: 27.01.2011

Klasa : II

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna - lekcja utrwalająca

Temat bloku: : W rodzinie

Temat dnia: Uroczystości rodzinne (powtórzenie)

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- potrafi wymienić ważne uroczystości rodzinne,

- wie, w jakich wyrazach stosujemy zmiękczenie przez „’” , a kiedy przez „i” ,

- zna pisownię niektórych wyrazów z „ó” i „u”,

- uporządkuje imiona kolejności alfabetycznej,

- wymieni cechy charakterystyczne pory roku - zimy,

- zna warunki powstania i topnienia śniegu,

- wie, jakie jest znaczenie zabaw na świeżym powietrzu,

- śpiewa poznane piosenki solo i chóralnie,

- bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych,

- rozwiązuje zadania na dodawanie – znaczenie sumy,

- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji

- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, uzupełnianie tekstu, gry i zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, grupowa zróżnicowana Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, notatka do zeszytu + wyrazy do uzupełnienia, działania matematyczne, łamigłówka, płyta CD,

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;

1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

1.2) a) rozumie sens kodowania

1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,

1.2)c) pisze proste, krótkie zdania:

3.1) powtarza melodię

3.2) wyraża nastrój i charakter muzyki

5.1) współpracuje z innymi w zabawie,

5.3) wie, co wynika z przynależności do rodziny, jakie są relacje między najbliższymi,

wywiązuje się z powinności wobec nich;

6.2)a) obserwuje pogodę

6.2)c) nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku,

7.2)a)sprawnie liczy obiekty

7.2)b) wyznacza sumy

7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią

10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną.

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.

2. Sprawdzenie zadania domowego

I. Część główna

1. Rozmowa na temat uroczystości rodzinnych.

2. Zabawa w sali przy otwartym oknie.

3. Czytanie zdań, układanie i zapisywanie podobnych zdań o sobie.

4.Warunki powstawania i topnienia śniegu.

5. Wymyślanie i zapisywanie dalszej części zdania.

6. Ustawienie nazw miesięcy w odpowiedniej kolejności, odczytanie hasła.

7. Uzupełnieni notatki o rodzinie brakującymi wyrazami.

8. Zabawa śródlekcyjna – Imieniny u cioci.

9. Cechy charakterystyczne obecnej pory roku - zimy.

10. Wyjaśnienie ...