Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II
Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko obserwującego : Arlena Warguła
Data hospitacji: 27.01.2011
Klasa : II
Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna - lekcja utrwalająca
Temat bloku: : W rodzinie
Temat dnia: Uroczystości rodzinne (powtórzenie)
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- potrafi wymienić ważne uroczystości rodzinne,
- wie, w jakich wyrazach stosujemy zmiękczenie przez „’” , a kiedy przez „i” ,
- zna pisownię niektórych wyrazów z „ó” i „u”,
- uporządkuje imiona kolejności alfabetycznej,
- wymieni cechy charakterystyczne pory roku - zimy,
- zna warunki powstania i topnienia śniegu,
- wie, jakie jest znaczenie zabaw na świeżym powietrzu,
- śpiewa poznane piosenki solo i chóralnie,
- bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych,
- rozwiązuje zadania na dodawanie – znaczenie sumy,
- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji
- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, uzupełnianie tekstu, gry i zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, grupowa zróżnicowana Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, notatka do zeszytu + wyrazy do uzupełnienia, działania matematyczne, łamigłówka, płyta CD,
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;
1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy
1.2) a) rozumie sens kodowania
1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
1.2)c) pisze proste, krótkie zdania:
3.1) powtarza melodię
3.2) wyraża nastrój i charakter muzyki
5.1) współpracuje z innymi w zabawie,
5.3) wie, co wynika z przynależności do rodziny, jakie są relacje między najbliższymi,
wywiązuje się z powinności wobec nich;
6.2)a) obserwuje pogodę
6.2)c) nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku,
7.2)a)sprawnie liczy obiekty
7.2)b) wyznacza sumy
7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią
10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną.
PRZEBIEG LEKCJI
I. Część wstępna
1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.
2. Sprawdzenie zadania domowego
I. Część główna
1. Rozmowa na temat uroczystości rodzinnych.
2. Zabawa w sali przy otwartym oknie.
3. Czytanie zdań, układanie i zapisywanie podobnych zdań o sobie.
4.Warunki powstawania i topnienia śniegu.
5. Wymyślanie i zapisywanie dalszej części zdania.
6. Ustawienie nazw miesięcy w odpowiedniej kolejności, odczytanie hasła.
7. Uzupełnieni notatki o rodzinie brakującymi wyrazami.
8. Zabawa śródlekcyjna – Imieniny u cioci.
9. Cechy charakterystyczne obecnej pory roku - zimy.
10. Wyjaśnienie ...