Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLASY II
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 29.11.2010r.Klasa : IIEtap edukacji : edukacja wczesnoszkolna Temat bloku: Sprawiamy radość innym.Temat dnia: Andrzejki.
Zajęcia wprowadzające
Zapis w dzienniku
Zwyczaje i tradycje andrzejkowe – swobodne wypowiedzi oparte na własnych doświadczeniach. Szukanie informacji w Internecie o św. Andrzeju, o tradycjach i wróżbach. Zapisywanie informacji w zeszycie. Zabawa andrzejkowa, wróżby, zabawy.
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń:
- potrafi wymienić różne uroczystości społeczne,
- uważnie słucha wypowiedzi innych,
- wypowiada się pełnymi zdaniami,
- opisuje tradycje andrzejkowe na podstawie własnych doświadczeń,
- korzysta z technologii informatycznej szukając informacji o św. Andrzeju, tradycjach i wróżbach andrzejkowych,
- bierze udział w zabawie andrzejkowej
Metody pracy:
słowne – podające- instruktaż do zadań, opowiadania, pogadanka, praca z tekstem, czytanie, pisanie, słuchanie
oglądowe – pokaz ilustracji,
aktywizujące, działań praktycznych – zabawa taneczna, śpiewanie
Formy pracy:
indywidualna – jednolita, zróżnicowana, zbiorowa – jednolita
Środki dydaktyczne:
Internet, nagrania z muzyka taneczną, odtwarzacz, zeszyt lekcyjny.
Treści programowe:
1. 1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć
b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat
c) uczestniczy w rozmowie
2) b) czyta i rozumie proste, krótkie teksty
c) pisze proste, krótkie zdania; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma
f) korzysta z pakietów edukacyjnych
5. 2) współpracuje z innymi w zabawie; przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej; grzecznie zwraca się do innych w szkole
PRZEBIEG LEKCJI :
I. CZEŚĆ WSTĘPNA
1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie uczniów.
2. Zapoznanie dzieci z tematem zajęć.
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
1.Rozwiązanie rebusa związanego z tematem zajęć.
2. uważne słuchanie wypowiedzi innych na temat tradycji andrzejkowych.
3. Wypowiadanie się na temat andrzejek opierając się na własnych doświadczeniach.
4. Wyszukanie informacji na temat św. Andrzeja i zapisanie krótkiej notatki w zeszycie lekcyjnym.
5. Zabawa andrzejkowa przeplatana wróżbami i tanecznymi zabawami.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Pożegnanie uczniów i zaproszenie na zajęcia odbywające się następnego dnia.