Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
121

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla klasy II szkoły podstawowej zbierający informacje o święcie Andrzeja, potocznie nazywany Anrzejkami.
 Pobierz (docx, 15,3 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLASY II

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 29.11.2010r.Klasa : IIEtap edukacji : edukacja wczesnoszkolna Temat bloku: Sprawiamy radość innym.Temat dnia: Andrzejki.

Zajęcia wprowadzające

Zapis w dzienniku

Zwyczaje i tradycje andrzejkowe – swobodne wypowiedzi oparte na własnych doświadczeniach. Szukanie informacji w Internecie o św. Andrzeju, o tradycjach i wróżbach. Zapisywanie informacji w zeszycie. Zabawa andrzejkowa, wróżby, zabawy.

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń:

- potrafi wymienić różne uroczystości społeczne,

- uważnie słucha wypowiedzi innych,

- wypowiada się pełnymi zdaniami,

- opisuje tradycje andrzejkowe na podstawie własnych doświadczeń,

- korzysta z technologii informatycznej szukając informacji o św. Andrzeju, tradycjach i wróżbach andrzejkowych,

- bierze udział w zabawie andrzejkowej

Metody pracy:

słowne – podające- instruktaż do zadań, opowiadania, pogadanka, praca z tekstem, czytanie, pisanie, słuchanie

oglądowe – pokaz ilustracji,

aktywizujące, działań praktycznych – zabawa taneczna, śpiewanie

Formy pracy:

indywidualna – jednolita, zróżnicowana, zbiorowa – jednolita

Środki dydaktyczne:

Internet, nagrania z muzyka taneczną, odtwarzacz, zeszyt lekcyjny.

Treści programowe:

1. 1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć

b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat

c) uczestniczy w rozmowie

2) b) czyta i rozumie proste, krótkie teksty

c) pisze proste, krótkie zdania; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma

f) korzysta z pakietów edukacyjnych

5. 2) współpracuje z innymi w zabawie; przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej; grzecznie zwraca się do innych w szkole

PRZEBIEG LEKCJI :

I. CZEŚĆ WSTĘPNA

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie uczniów.

2. Zapoznanie dzieci z tematem zajęć.

II. CZĘŚĆ GŁÓWNA

1.Rozwiązanie rebusa związanego z tematem zajęć.

2. uważne słuchanie wypowiedzi innych na temat tradycji andrzejkowych.

3. Wypowiadanie się na temat andrzejek opierając się na własnych doświadczeniach.

4. Wyszukanie informacji na temat św. Andrzeja i zapisanie krótkiej notatki w zeszycie lekcyjnym.

5. Zabawa andrzejkowa przeplatana wróżbami i tanecznymi zabawami.

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Pożegnanie uczniów i zaproszenie na zajęcia odbywające się następnego dnia.