Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLASY II – ANDRZEJKI II
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 30.11.2010r.Klasa : IIEtap edukacji : edukacja wczesnoszkolna Temat bloku: Sprawiamy radość innym.Temat dnia: Andrzejki.
Zajęcia utrwalające
Zapis w dzienniku:
Odszukanie informacji w Internecie na temat historii pochodzenia zabaw i wróżb andrzejkowych. Wykonanie prezentu dla Andrzeja. Napisanie życzeń zwracając uwagę na formy grzecznościowe i pisanie wielkich liter. Pisanie adresu. Zabawy muzyczno- ruchowe. Gry i zabawy matematyczne na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- potrafi korzystać z technologii informatycznej,
- zna i stosuje formy grzecznościowe pisząc życzenia,
- zna zasadę ortograficzna związana z pisaniem imion wielką literą
- poprawnie zapisuje adres,
- bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych,
- wykona prezent dla Andrzeja,
- rozwiązuje zadania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20,
- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, uzupełnianie tekstu, gry i zabawy ruchowe, wykonanie prezentu, Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, grupowa zróżnicowana Środki dydaktyczne: Internet, blok techniczny kolorowy, blok kolorowy zwykły ,klej, nożyczki, zadania matematyczne
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;
1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy
1.2) a) rozumie sens kodowania
1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
1.2)c) pisze proste, krótkie zdania
5.1) współpracuje z innymi w zabawie,
7.2)a)sprawnie liczy obiekty
7.2)b) wyznacza sumy i różnice
7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią
10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizycznej
PRZEBIEG LEKCJI
I. Część wstępna
1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.
2. Sprawdzenie zadania domowego
II. Część główna
1. Rozmowa na temat uroczystości andrzejkowych.
2. Odszukanie informacji o tradycjach andrzejkowych na portalach internetowych.
3. Wykonanie prezentu dla Andrzeja według własnego pomysłu.
4. Wykonie laurki.
5. Wymyślanie i zapisywanie życzeń imieninowych z zachowaniem zasad ortograficznych.
6. Zapisanie adresu odbiorcy (wymyślony).
7. Gry i zabawy matematyczne – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
III. Część końcowa
1.Podsumowanie - ocena całych zajęć i własnej pracy na lekcji
2.Ocena zachowania uczniów podczas zajęć.
3. Pożegnanie uczniów i zaproszenie na zajęcia odbywające się następnego dnia.
Zajęcia przeplatane są ćwiczeniami śródlekcyjnymi i zabawami.