Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
67

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla dzieci klasy II szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 14,1 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLASY II – ANDRZEJKI II

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: mgr Danuta ŁuczakData: 30.11.2010r.Klasa : IIEtap edukacji : edukacja wczesnoszkolna Temat bloku: Sprawiamy radość innym.Temat dnia: Andrzejki.

Zajęcia utrwalające

Zapis w dzienniku:

Odszukanie informacji w Internecie na temat historii pochodzenia zabaw i wróżb andrzejkowych. Wykonanie prezentu dla Andrzeja. Napisanie życzeń zwracając uwagę na formy grzecznościowe i pisanie wielkich liter. Pisanie adresu. Zabawy muzyczno- ruchowe. Gry i zabawy matematyczne na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- potrafi korzystać z technologii informatycznej,

- zna i stosuje formy grzecznościowe pisząc życzenia,

- zna zasadę ortograficzna związana z pisaniem imion wielką literą

- poprawnie zapisuje adres,

- bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych,

- wykona prezent dla Andrzeja,

- rozwiązuje zadania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20,

- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, uzupełnianie tekstu, gry i zabawy ruchowe, wykonanie prezentu, Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, grupowa zróżnicowana Środki dydaktyczne: Internet, blok techniczny kolorowy, blok kolorowy zwykły ,klej, nożyczki, zadania matematyczne

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;

1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

1.2) a) rozumie sens kodowania

1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,

1.2)c) pisze proste, krótkie zdania

5.1) współpracuje z innymi w zabawie,

7.2)a)sprawnie liczy obiekty

7.2)b) wyznacza sumy i różnice

7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią

10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizycznej

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.

2. Sprawdzenie zadania domowego

II. Część główna

1. Rozmowa na temat uroczystości andrzejkowych.

2. Odszukanie informacji o tradycjach andrzejkowych na portalach internetowych.

3. Wykonanie prezentu dla Andrzeja według własnego pomysłu.

4. Wykonie laurki.

5. Wymyślanie i zapisywanie życzeń imieninowych z zachowaniem zasad ortograficznych.

6. Zapisanie adresu odbiorcy (wymyślony).

7. Gry i zabawy matematyczne – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

III. Część końcowa

1.Podsumowanie - ocena całych zajęć i własnej pracy na lekcji

2.Ocena zachowania uczniów podczas zajęć.

3. Pożegnanie uczniów i zaproszenie na zajęcia odbywające się następnego dnia.

Zajęcia przeplatane są ćwiczeniami śródlekcyjnymi i zabawami.