Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI –
rozmowa wstępna
Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko obserwującego : dyrektor mgr V. Pietrzak-Sikorska
Data hospitacji: 24.02.2011
Klasa : II
Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna - lekcja utrwalająca
Temat bloku: : Nie nudzę się
Temat dnia: Dobra zabawa
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- opowie ilustracje w podręczniku,
- przeczyta tekst w podręczniku ze zrozumieniem,
- wyszuka w tekście najzabawniejszych fragmentów,
-wypowie się na temat różne formy spędzania wolnego czasu,
- ustawi imiona w kolejności alfabetycznej
- ułoży zdania z rozsypanki wyrazowej,
- pozna zasady pisowni niektórych wyrazów z „h”,
- rozwiąże zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20,
- wykona wraz z zespołem czarodziejski kapelusz,
- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,
- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji, gier planszowych
- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, rozsypanakwyrazowa, gry i zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, notatka do zeszytu, działania matematyczne – gra planszowa + kostka do gry, kapelusze z diamentami, rozsypanaka wyrazowa,
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1)a)obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;
1.1)b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy
1.1)c) uczestniczy w rozmowie na tematy związane z życiem rodzinnym i szkolnym
1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty
1.2)d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba,
zdanie,
4.1)wypowiada się w wybranych technikach plastycznych,
4.2)ilustruje sceny i sytuacje inspirowane wyobraźnią
5.1) współpracuje z innymi w zabawie,
7.2)a) sprawnie liczy obiekty
7.2)b) wyznacza sumy i różnice
10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną
Ogólna charakterystyka klasy:
Klasa druga liczy trzynaścioro uczniów: trzech chłopców i dziesięć dziewczynek. Pracują w bardzo zróżnicowanym tempie. Uczniowie podczas lekcji są z reguły zdyscyplinowani i grzeczni. Są aktywni, starają wypowiadać się całymi zdaniami. Chętnie śpiewają, rysują i wykonują różne zadania aktywizujące je do pracy, lubią zabawy ruchowe, również przy muzyce. Chętnie prezentują klasę i szkołę w terenie. Bardzo chętni pomagają sobie wzajemnie podczas lekcji, wspierają się.
Uczniowie klasy drugiej tworzą zespół sympatycznych, miłych, aktywnych dzieci. Największe problemy wychowawcze stwarza chłopiec z postawami prospołecznymi. Klasa go akceptuje i ów uczeń coraz częściej współdziała z rówieśnikami z klasy. Wymaga on ciągłego nadzoru. Czworo uczniów uczęszcza na zajęcia ...