Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
87

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kompletny scenariusz zajęć hospitowanych dla klasy II szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 29,6 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI –

rozmowa wstępna

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : dyrektor mgr V. Pietrzak-Sikorska

Data hospitacji: 24.02.2011

Klasa : II

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna - lekcja utrwalająca

Temat bloku: : Nie nudzę się

Temat dnia: Dobra zabawa

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- opowie ilustracje w podręczniku,

- przeczyta tekst w podręczniku ze zrozumieniem,

- wyszuka w tekście najzabawniejszych fragmentów,

-wypowie się na temat różne formy spędzania wolnego czasu,

- ustawi imiona w kolejności alfabetycznej

- ułoży zdania z rozsypanki wyrazowej,

- pozna zasady pisowni niektórych wyrazów z „h”,

- rozwiąże zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20,

- wykona wraz z zespołem czarodziejski kapelusz,

- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,

- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji, gier planszowych

- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, rozsypanakwyrazowa, gry i zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, notatka do zeszytu, działania matematyczne – gra planszowa + kostka do gry, kapelusze z diamentami, rozsypanaka wyrazowa,

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1)a)obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;

1.1)b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

1.1)c) uczestniczy w rozmowie na tematy związane z życiem rodzinnym i szkolnym

1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty

1.2)d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba,

zdanie,

4.1)wypowiada się w wybranych technikach plastycznych,

4.2)ilustruje sceny i sytuacje inspirowane wyobraźnią

5.1) współpracuje z innymi w zabawie,

7.2)a) sprawnie liczy obiekty

7.2)b) wyznacza sumy i różnice

10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną

Ogólna charakterystyka klasy:

Klasa druga liczy trzynaścioro uczniów: trzech chłopców i dziesięć dziewczynek. Pracują w bardzo zróżnicowanym tempie. Uczniowie podczas lekcji są z reguły zdyscyplinowani i grzeczni. Są aktywni, starają wypowiadać się całymi zdaniami. Chętnie śpiewają, rysują i wykonują różne zadania aktywizujące je do pracy, lubią zabawy ruchowe, również przy muzyce. Chętnie prezentują klasę i szkołę w terenie. Bardzo chętni pomagają sobie wzajemnie podczas lekcji, wspierają się.

Uczniowie klasy drugiej tworzą zespół sympatycznych, miłych, aktywnych dzieci. Największe problemy wychowawcze stwarza chłopiec z postawami prospołecznymi. Klasa go akceptuje i ów uczeń coraz częściej współdziała z rówieśnikami z klasy. Wymaga on ciągłego nadzoru. Czworo uczniów uczęszcza na zajęcia ...