Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI –
rozmowa wstępna
Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko obserwującego : dyrektor mgr V. Pietrzak-SikorskaData hospitacji: 18.11.2010Klasa : IIEtap edukacji : edukacja wczesnoszkolna
Lekcja wprowadzająco - utrwalającaTemat bloku: : Zwierzęta przed zimą
Temat dnia: Pomagamy ptakom
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- wie, które zwierzęta zimują w Polsce,
- wie, w jaki sposób można nieść pomoc ptakom w okresie zimy,
- układa zdania opisujące na dany temat,
- dzieli wyrazy na sylaby i głoski,
- ułoży nazwy ptaków z rozsypanki literowej,
- zaśpiewa piosenkę „Ptaszki, ptaszki…”
- czyta ze zrozumieniem,
- wykona karmnik z gotowych elementów,
- bierze udział w grach i zabawach rzutnych,
- rozwiązuje i układa zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie, przelicza w zakresie 20,
- pisze działania matematyczne w zakresie 20, porównywanie różnicowe,
- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji, albumu ptaków
- aktywizujące – burza mózgów, metoda projektu - plakat ptaków, drama
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, gry i zabawy rzutne, śpiewanie, budowa karmnika
Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa, grupowa Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, ilustracje Ptaków zimujących w Polsce, slajdy, komputer, plastikowe pojemniki, sznurki, nasiona, sylwetki ptaków, podpisy z nazwami ptaków, rozsypanka literowa, karty do samooceny (słońce)
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych
1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy
1.2) a) rozumie sens kodowania
1.2)b) czyta i rozumie proste teksty
3.1) powtarza melodię
4.1) wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni;
5.2) współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej i w sytuacjach życiowych;
6.1)a) rozpoznaje zwierzęta
6.1)c) wymienia warunki konieczne do rozwoju zwierząt
6.1)d) wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta
7.2)a)sprawnie liczy obiekty
7.2)b) wyznacza sumy i różnice
7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią
9. 2) a) utrzymuje porządek wokół siebie
10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną
LITERATURA:
1. Młody obserwator przyrody. Ekologia- red. A. Dominiewska
2. Encyklopedia dla dzieci- red. I. Zając
3.www.wsip.pl
4. www.wikipedia.pl
Ogólna charakterystyka klasy:
Klasa druga liczy trzynaścioro uczniów: trzech chłopców i dziesięć dziewczynek. Pracują w bardzo zróżnicowanym tempie. Uczniowie podczas lekcji są z reguły zdyscyplinowani i grzeczni. Są aktywni, starają wypowiadać się całymi zdaniami. Chętnie śpiewają, rysują i wykonują różne zadania aktywizujące je do pracy, lubią zabawy ruchowe, również przy muzyce. Chętnie prezentują ...