Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
5,00
Pobrań
270

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kompletny scenariusz zajęć hospitowanych dla klasy II.
 Pobierz (docx, 382,5 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI –

rozmowa wstępna

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : dyrektor mgr V. Pietrzak-SikorskaData hospitacji: 18.11.2010Klasa : IIEtap edukacji : edukacja wczesnoszkolna

Lekcja wprowadzająco - utrwalającaTemat bloku: : Zwierzęta przed zimą

Temat dnia: Pomagamy ptakom

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- wie, które zwierzęta zimują w Polsce,

- wie, w jaki sposób można nieść pomoc ptakom w okresie zimy,

- układa zdania opisujące na dany temat,

- dzieli wyrazy na sylaby i głoski,

- ułoży nazwy ptaków z rozsypanki literowej,

- zaśpiewa piosenkę „Ptaszki, ptaszki…”

- czyta ze zrozumieniem,

- wykona karmnik z gotowych elementów,

- bierze udział w grach i zabawach rzutnych,

- rozwiązuje i układa zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie, przelicza w zakresie 20,

- pisze działania matematyczne w zakresie 20, porównywanie różnicowe,

- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji, albumu ptaków

- aktywizujące – burza mózgów, metoda projektu - plakat ptaków, drama

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, gry i zabawy rzutne, śpiewanie, budowa karmnika

Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa, grupowa Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, ilustracje Ptaków zimujących w Polsce, slajdy, komputer, plastikowe pojemniki, sznurki, nasiona, sylwetki ptaków, podpisy z nazwami ptaków, rozsypanka literowa, karty do samooceny (słońce)

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych

1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

1.2) a) rozumie sens kodowania

1.2)b) czyta i rozumie proste teksty

3.1) powtarza melodię

4.1) wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni;

5.2) współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej i w sytuacjach życiowych;

6.1)a) rozpoznaje zwierzęta

6.1)c) wymienia warunki konieczne do rozwoju zwierząt

6.1)d) wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta

7.2)a)sprawnie liczy obiekty

7.2)b) wyznacza sumy i różnice

7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią

9. 2) a) utrzymuje porządek wokół siebie

10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną

LITERATURA:

1. Młody obserwator przyrody. Ekologia- red. A. Dominiewska

2. Encyklopedia dla dzieci- red. I. Zając

3.www.wsip.pl

4. www.wikipedia.pl

Ogólna charakterystyka klasy:

Klasa druga liczy trzynaścioro uczniów: trzech chłopców i dziesięć dziewczynek. Pracują w bardzo zróżnicowanym tempie. Uczniowie podczas lekcji są z reguły zdyscyplinowani i grzeczni. Są aktywni, starają wypowiadać się całymi zdaniami. Chętnie śpiewają, rysują i wykonują różne zadania aktywizujące je do pracy, lubią zabawy ruchowe, również przy muzyce. Chętnie prezentują ...