Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
68

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz z edukacji wczesnoszkolnej - Pomagamy innym.
 Pobierz (docx, 13,4 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ DLA KLASY II

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: Danuta Łuczak

Data hospitacji: 01.12.2010

Klasa : II

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna – lekcja utrwalająca

Temat bloku: : Sprawiamy radość innym

Temat dnia: Pomagamy innym

Zapis w dzienniku:

Czytanie ze zrozumieniem. Wyszukiwanie fragmentów tekstu mówiących o huraganie. Łączenie obrazków przedstawiających pogodę z ich znaczeniem. Układanie zdań z podobnych wyrazów, mówiący o dobrym człowieku. Pisanie wielkich liter w imionach, nazwach miejscowości. Porządkowanie wydarzeń według odpowiedniej kolejności. Zabawa matematyczno – ruchowa. Kolorowanie, rysowanie, wycinanie – prezent dla kolegi na dobry dzień.

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- czyta ze zrozumieniem krótki tekst z książki,

- szuka odpowiednich fragmentów dotyczących opisu huraganu ,

- dopasowuje obrazki do podpisów,

- ułoży zdania z podanych wyrazów,

- zna zasady pisowni wielkich liter w imionach i nazwach miejscowości,

- porządkuje wydarzenia według odpowiedniej kolejności,

- bierze udział w zabawach matematyczno – ruchowych: dodaje i odejmuje w zakresie 20,

- wykona prezent dla kolegi,

- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji.

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji

- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, uzupełnianie tekstu, gry i zabawy ruchowe, prezent dla kolegiFormy: indywidualna i zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: tekst o huraganie, ilustracje, podpisy pod rysunkami, działania matematyczne, materiały plastyczne (kolorowy papier, nożyczki, klej, kartki z bloku technicznego, rysunkowego), rysunki do tekstu

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;

1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy

1.2) a) rozumie sens kodowania

1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,

1.2)c) pisze proste, krótkie zdania:

5.1) współpracuje z innymi w zabawie,

6.2)a) obserwuje pogodę

7.2)a)sprawnie liczy obiekty

7.2)b) wyznacza sumy

7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią

10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizycznej

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.

2. Sprawdzenie zadania domowego

II. Część główna

1. Czytanie ze zrozumieniem.

2. Wyszukiwanie fragmentów tekstu mówiących o huraganie.

3. Łączenie obrazków przedstawiających pogodę z ich znaczeniem.

4. Układanie zdań z podobnych wyrazów, mówiący o dobrym człowieku.

5. Pisanie wielkich liter w imionach, nazwach miejscowości.

6. Porządkowanie wydarzeń według odpowiedniej kolejności.

7. Zabawa matematyczno – ruchowa. Kolorowanie, rysowanie, wycinanie – prezent dla kolegi na dobry dzień.

III. Część końcowa

1.Podsumowanie - ocena całych ...