Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ DLA KLASY II
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: Danuta Łuczak
Data hospitacji: 01.12.2010
Klasa : II
Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna – lekcja utrwalająca
Temat bloku: : Sprawiamy radość innym
Temat dnia: Pomagamy innym
Zapis w dzienniku:
Czytanie ze zrozumieniem. Wyszukiwanie fragmentów tekstu mówiących o huraganie. Łączenie obrazków przedstawiających pogodę z ich znaczeniem. Układanie zdań z podobnych wyrazów, mówiący o dobrym człowieku. Pisanie wielkich liter w imionach, nazwach miejscowości. Porządkowanie wydarzeń według odpowiedniej kolejności. Zabawa matematyczno – ruchowa. Kolorowanie, rysowanie, wycinanie – prezent dla kolegi na dobry dzień.
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- czyta ze zrozumieniem krótki tekst z książki,
- szuka odpowiednich fragmentów dotyczących opisu huraganu ,
- dopasowuje obrazki do podpisów,
- ułoży zdania z podanych wyrazów,
- zna zasady pisowni wielkich liter w imionach i nazwach miejscowości,
- porządkuje wydarzenia według odpowiedniej kolejności,
- bierze udział w zabawach matematyczno – ruchowych: dodaje i odejmuje w zakresie 20,
- wykona prezent dla kolegi,
- ocenia lekcję i własną pracę na lekcji.
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa , praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji
- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, uzupełnianie tekstu, gry i zabawy ruchowe, prezent dla kolegiFormy: indywidualna i zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: tekst o huraganie, ilustracje, podpisy pod rysunkami, działania matematyczne, materiały plastyczne (kolorowy papier, nożyczki, klej, kartki z bloku technicznego, rysunkowego), rysunki do tekstu
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;
1.1) b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy
1.2) a) rozumie sens kodowania
1.2)b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
1.2)c) pisze proste, krótkie zdania:
5.1) współpracuje z innymi w zabawie,
6.2)a) obserwuje pogodę
7.2)a)sprawnie liczy obiekty
7.2)b) wyznacza sumy
7.2) d) zapisuje rozwiązania zadań z treścią
10.1) uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizycznej
PRZEBIEG LEKCJI
I. Część wstępna
1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.
2. Sprawdzenie zadania domowego
II. Część główna
1. Czytanie ze zrozumieniem.
2. Wyszukiwanie fragmentów tekstu mówiących o huraganie.
3. Łączenie obrazków przedstawiających pogodę z ich znaczeniem.
4. Układanie zdań z podobnych wyrazów, mówiący o dobrym człowieku.
5. Pisanie wielkich liter w imionach, nazwach miejscowości.
6. Porządkowanie wydarzeń według odpowiedniej kolejności.
7. Zabawa matematyczno – ruchowa. Kolorowanie, rysowanie, wycinanie – prezent dla kolegi na dobry dzień.
III. Część końcowa
1.Podsumowanie - ocena całych ...