Dodaj publikację
Autor
Bożena Banach
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
117

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to konkurs drużynowy dla uczniów gimnazjum przygotowany z okazji Europejskiego Dnia Języków. Uczniowie świetnie się bawili rozwiązując zadania nawet z nieznanych im języków.
 Pobierz (pdf, 141,4 KB)

Podgląd treści

KONKURS UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH

„Języki otwierają drzwi”

Zadanie 1.

W podanych zdaniach zastąp podkreślone wyrazy innymi wyrazami bliskoznacznymi (synonimami).

1. Jego opowiadanie było zbyt enigmatyczne ( ................................... ) byśmy mogli je zrozumieć.

2. Moja ocena sytuacji nie była adekwatna ( ................................... ) do faktycznego stanu.

3. Zbyt sceptycznie ( ................................... ) na to wszystko patrzysz.

4. Gwiazdy estrady często bywają ekscentryczne ( ............................... ) .

5. Wszystko było misternie ( ................................... ) udekorowane.

6. To tylko jeden z komponentów ( ................................... ) tej sprawy.

7. To najbardziej newralgiczny ( ................................... ) punkt na mapie Europy.

8. Przepełniał go nostalgiczny smutek ( .................................... ) .

9. Nie wybrał sobie jeszcze profesji ( ................................... ), ale rozważał dwie możliwości.

10. Był to renomowany ( ................................... ) hotel o wysokim standardzie.

Zadanie 2.

Masz przed sobą pięć instrukcji obsługi różnych urządzeń technicznych. Każda instrukcja jest w innym

języku. Twoje zadanie polega na rozpoznaniu języka, prawidłowym nazwaniu go oraz na odgadnięciu,

jakiego urządzenia dotyczy instrukcja.

1. .................................................. - ..................................................

2. .................................................. - ..................................................

3. .................................................. - ..................................................

4. .................................................. - ..................................................

5. .................................................. - ..................................................

Zadanie 3.

Zapisz z jakiego języka obcego pochodzą następujące wyrazy.

1. kanclerz

2. szlafmyca

3. kalafior

4. demokracja

5. gadżet

6. genealogia

7. hokej

8. suwenir

9. macho

10. krasa

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

.............................................

Zadanie 4.

Poniższe zdanie jest napisane w języku rosyjskim. Waszym zadaniem jest, korzystając ze słownika,

przetłumaczyć to zdanie na język polski.

Мальчик хорошо знает английский язык.

.......................................................................................................................................................

Zadanie 5.

Wysłuchacie fragmentów siedmiu piosenek w różnych językach. Wasze zadanie polega na odgadnięciu

w jakim języku wykonywany jest dany utwór.

1. .............................................

2. .............................................

3. .............................................

4. .............................................

5. .............................................

6. .............................................

7. ...........................................