Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Bożena Banach
Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Ornontowicach
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
Formy realizacji
Sposób dokumentowania
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
Notatki, wydruki, kserokopie
Dogłębne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentów szkolnych.
Notatki
Doskonalenie zawodowe, organizacja własnego warsztatu pracy.
Udział w kursach, szkoleniach i konferencjach poszerzających warsztat pedagogiczny.
Aktywne uczestniczenie w wewnątrzszkolnych szkoleniach.
Samokształcenie poprzez studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej oraz publikacji internetowych.
Stosowanie nowoczesnych metod nauczania.
Sprawozdania, zaświadczenia
Prowadzenie dodatkowych zajęć.
Zajęcia fakultatywne przygotowujące uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.
Zajęcia dodatkowe poszerzające wiadomości uczniów z zakresu wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych.
Sprawozdania, scenariusze zajęć
Organizowanie uroczystości szkolnych i imprez kulturalnych.
Przygotowywanie akademii, apeli, dyskotek szkolnych itp.
Scenariusze
Podwyższanie jakości pracy szkoły.
Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych, międzyszkolnych oraz do konkursu przedmiotowego z języka angielskiego.
Udoskonalenie kryteriów oceniania na poszczególne stopnie.
Wyniki konkursów, dyplomy, podziękowania, kryteria oceniania
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Zadania
Formy realizacji
Sposób dokumentowania
Wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Wyszukiwanie informacji na temat awansu zawodowego, prawa oświatowego, przykładowych testów, scenariuszy zajęć i imprez szkolnych oraz konkursów.
Wymiana informacji z innymi nauczycielami oraz wydawnictwami za pomocą poczty elektronicznej.
Korzystanie ze słownika internetowego.
Opracowywanie testów, kartkówek, kart pracy, scenariuszy oraz innych dokumentów za pomocą komputera.
Wykorzystanie komputera wraz z pocztą elektroniczną do sprawdzenia pracy uczniów – projekty, prezentacje multimedialne itp.
Systematyczne stosowanie programu LIBRUS.
Wydruki, opracowane dokumenty
Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.
Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej i multimedialnej.
Sprawozdania, dokumentacja szkolna
Publikacje własnych materiałów w Internecie.
Opublikowanie dokumentów napisanych podczas trwania stażu.
Zaświadczenie
§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
Zadania
Formy realizacji
Sposób dokumentowania
Udział w pracach zespołu humanistycznego.
Czynny udział w spotkaniach zespołu, analiza wyników egzaminów i badań wyników, tworzenie rozkładów materiału, wymagań oraz kryteriów oceniania.
Sprawozdania, utworzone dokumenty
Współpraca z innymi nauczycielami oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym.
Uczestnictwo w spotkaniach, analiza sytuacji uczniów, wspólne podejmowanie działań.
Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
Współpraca przy przygotowywaniu imprez szkolnych.
Notatki własne
Prowadzenie ...