Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W PAWŁOSIOWIE
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA ROK SZKOLNY 2005 / 2006
BOGUMIŁA MONGARD
NAUCZYCIEL MATEMATYKI
UBIEGAJĄCY SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Rozpoczęcie stażu: 1 IX 2005
Zakończenie stażu: 31 V 2006
I Wymagania: znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły i dokumentacji funkcjonującej w szkole
(§ 6 pkt. 1 ust. 1 Rozporządzenie MEN z dnia 1.12.2004 )
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego |Analiza Karty Nauczyciela |Wrzesień 2005 r. |Świadomość wymagań kwalifikacyjnych |
| | | | |umożliwiających uzyskanie awansu na stopień |
| | |Analiza rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni | |nauczyciela kontraktowego. |
| | |awansu zawodowego przez nauczycieli | | |
| | | | | |
| | |Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie | | |
| | |awansu zawodowego: | | |
| | | | | |
| | |publikacje w prasie oświatowej; | | |
| | |- publikacje w Internecie. | | |
|2. |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu |Rozmowa – ustalenie zasad współpracy |Wrzesień 2005 r. |Plan rozwoju |
| | | | | |
| | |Przygotowanie planu rozwoju | |Kontrakt z opiekunem |
| | |Zawarcie kontraktu z opiekunem poprzez ustalenie: | |Harmonogram zajęć obserwowanych oraz ich |
| | |kryteriów oceny stażu; | |omówienia |
| | |zakresu obowiązków nauczyciela; | | |
| | |zakresu obowiązków opiekuna; | | |
| | |zasad komunikowania się i współpracy. | | |
| | | | | |
| | |Ustalenie terminów zajęć obserwowanych oraz ich omówienia | | |
|3. |Dokumentacja realizacji zadań wynikających z |Regularne prowadzenie dziennika stażu |Okres stażu |Terminarz działań |
| |planu rozwoju | | | |
| | |Systematyczne gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację poszczególnych | |Konspekty, sprawozdania |
| | |elementów planu (zaświadczenia, świadectwa, programy, scenariusze lekcji, rozkłady| | |
| | |materiału) | | |
|4. |Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu |Sporządzenie opracowania opisującego przebieg, realizację przyjętego planu rozwoju|Czerwiec |Sprawozdanie |
| | |z uwzględnieniem jego zmian i modyfikacji |2006 r. | |
| | | | | |
| | |Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego | | |
|5. |Poznanie szkoły i jej zadań. Poznanie |Zapoznanie się z dokumentami organizującymi pracę: |Wrzesień – listopad |Znajomość dokumentów z zakresu prawa |
| |dokumentów programowych szkoły. |statut szkoły, |2005 r. |wewnątrzszkolnego |
| | |regulaminy wewnątrzszkolne, | | |
| | |program wychowawczy, | | |
| | |wewnątrzszkolny system oceniania, | | |
| | |szkolne plany nauczania, | | |
| | |podstawa programowa i zestaw programów nauczania, | | |
| | |plan pracy szkoły, | | |
| | |plan mierzenia jakości, | | |
| | |- plan rozwoju szkoły. | | |
|6. |Funkcjonowanie organów szkoły |Poznanie zasad funkcjonowania oraz zakresu kompetencji poszczególnych organów |Wrzesień- listopad |Realizacja próśb i poleceń zgodnie z |
| | |szkoły |2005 r. |kompetencjami poszczególnych organów |
| | | |Okres stażu | |
| | |Uczestnictwo w pracach organów szkoły zgodnie z zakresem zadań realizowanych w | |Aktywny udział w posiedzeniach Rady |
| | |szkole | |Pedagogicznej |
|7. |Opanowanie umiejętności prowadzenia |Zapoznanie się ze wzorami dokumentów, które powinien prowadzić nauczyciel |Wrzesień- listopad |Umiejętność wypełniania odpowiednich dokumentów |
| |dokumentacji nauczyciela i wychowawcy |(wychowawca): |2005 r. |szkolnych (dziennik, arkusze ocen) |
| | |dzienniki lekcyjne, | | |
| | |dzienniki zajęć pozalekcyjnych, | | |
| | |arkusze ocen, | | |
| | |dokumentacja klasyfikacji uczniów, | | |
| | |świadectwa szkolne, | | |
| | |dokumentacja dotycząca realizacji obowiązku szkolnego | | |
|8. |Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia |Uczestnictwo ...