Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka niemieckiego
Klasa: 3 gimnazjum
Temat: Was ist typisch deutsch?
Cele:
a) cel leksykalny: rozszerzenie wiedzy dotyczącej Niemiec;
Opis grupy:
Poziom: A2
Ilość uczniów:
Wiek: 15/16
|Fazy lekcji |Czynności wykonywane przez |Czynności wykonywane przez uczniów |Formy socjalne |Pomoce dydaktyczne |Ćwiczone umiejętności |Czas |Uwagi |
| |nauczyciela | | | | | | |
|Wstęp |1. Nauczyciel sprawdza obecność, |Uczniowie notują do zeszytu temat |Lekcja prowadzona frontalnie |- |- |3 Min. | |
| |zapisuje temat na tablicy oraz | |(Frontalunterricht) | | | | |
| |zapoznaje uczniów z celami lekcji | | | | | | |
|Faza wprowadzająca |2. N. pokazuje mapę Niemiec uczniów |Odpowiadają na pytanie |Plenum |Mapa |Słownictwo |5 min. | |
| |pyta się co to za kraj uczniów jakie| | | | | | |
| |miasto jest jego stolicą | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|Faza utrwalająca |3. N. prosi o dopasowanie do |U. w parach rozwiązują zadanie; ta |Plenum |Mapa + zabytki |Słownictwo |10 min. | |
| |poszczególnych miast odpowiednich |para która jako pierwsza rozwiąże | | | | | |
| |zabytków (dla ułatwienia każdy |bezbłędnie zadanie otrzyma ocenę | | | | | |
| |otrzymuje mapę Niemiec oraz zdjęcia | | | | | | |
| |zabytków | | | | | | |
| | | | | | | | |
| |5. N. prosi o wysłuchanie opisu | | | | | | |
| |kierunku zwiedzenia Berlina; zanim | | | | | | |
| |jednak zostanie puszczony tekst |U. wysłuchują tekstu, a następnie | | | | | |
| |uczniowie zapoznają się z mapą |zaznaczają miejsca, o których mówił| | | | | |
| |a następnie rozwiązują zadanie |przewodnik |Praca samodzielna |Plan miasta |Rozumienie ze słuchu |10 min. | |
| |prawda-fałsz | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|Faza zastosowania |6. na koniec zajęć uczniowie |Ta grupa która będzie znać |Praca w grupach |Power point |Landeskunde | 17 min. |Jeżeli wystarczy czasu zostanie|
| |rozwiązują quiz o Niemczech |najwięcej odpowiedzi wygrywa | | | | |przedstawiona prezentacja w |
| | | | | | | |Power Point dotycząca Berlina |
| | | | | | | |oraz jego najpopularniejszych |
| | | | | | | |zabytków |
Podręcznik: Materiał ćwiczeniowy został wzięty częściowo z podręcznika Alles Klar 2a (część podręcznikowa), zakres podstawowy