Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Perzyna
Data publikacji
2011-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
96

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program przeznaczony do realizacji w klasach V i VI szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 77,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM PRACY
Z UCZNIEM ZDOLNYM

JĘZYK ANGIELSKI

Opracowała:

Aleksandra Perzyna
Nauczyciel języka angielskiego

PROGRAM PRACY
Z UCZNIEM ZDOLNYM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU:

Program pracy z uczniem zdolnym jest adresowany do uczniów, którzy łatwo przyswajają treści nauczania z języka angielskiego, mają dobrą pamięć, aktywnie i systematycznie pracują na zajęciach. Program ten obejmuje uczniów z klasy V i VI szkoły podstawowej.
Program będzie realizowany systematycznie na każdej lekcji oraz na zajęciach pozalekcyjnych, na tzw. kółku języka angielskiego w roku szkolnym 2008/2009.
Na zajęciach pozalekcyjnych uczniowie skupią swoją uwagę na rozszerzonych zagadnieniach mających związek tematyczny z materiałem programowym oraz ponadprogramowym danej klasy.
Program pozwoli uczniom rozwinąć zainteresowania i zdolności językowe. Realizacja przedstawionych celów wyzwoli i utrwali postawę twórczą ucznia, wyrobi poczucie odpowiedzialności, systematyczności, potrzebę poprawnego i płynnego wypowiadania się w języku angielskim.
Program stwarza możliwość kształtowania osobowości młodego uzdolnionego człowieka i dalszego rozszerzania jego horyzontów myślowych.

CELE OGÓLNE PROGRAMU:

Celem nadrzędnym w pracy z uczniem zdolnym jest stworzenie mu wszechstronnych warunków indywidualnego rozwoju twórczego myślenia, zainteresowań i uzdolnień. Celami ogólnymi są :
♦ rozwijanie tendencji do stałego zwiększania posiadanego zasobu wiedzy,
do poznawania świata,
♦ rozwijanie zdolności poznawczych,
♦ korzystanie z posiadanej wiedzy w sposób twórczy,
♦ kształtowanie umiejętności organizowania pracy, odpowiedzialności za powierzone zadania i ogólny wynik pracy,
♦ kształtowanie pozytywnego stosunku do pracy: przestrzegania porządku, dokładności pracy, wytrwałości w dążeniu do celu, umożliwienie przeżycia sukcesu i satysfakcji z własnej pracy.

CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU:

Uczeń zdolny:
♦ bogaci swoją wiedzę i myślenie twórcze,
♦ samodzielnie i aktywnie uczestniczy w lekcjach,
♦ ma rozbudzoną potrzebę samorealizacji,
♦ potrafi i chce korzystać z dodatkowych źródeł wiedzy,
♦ bierze czynny udział w życiu szkoły,
♦ doskonali swoją pamięć poprzez przyswajanie nowego słownictwa, zwrotów itp.,
♦ nabywa umiejętności swobodnego i poprawnego posługiwania się językiem angielskim,
♦ tworzy swobodne teksty , wiersze, rebusy itp. w języku angielskim,
♦ potrafi podać podstawowe informacje o krajach angielskiego obszaru językowego,
♦ zna niektóre wydarzenia z historii Wielkiej Brytanii i USA,
♦ zna różnice kulturowe między Anglią, Szkocją, Walią i Irlandią Północną, ich symbole, patronów, flagi, sławnych ludzi,
♦ potrafi wskazać na mapie poszczególne krainy, ich stolice, ważniejsze obiekty geograficzne,
♦ zna główne święta w Wielkiej Brytanii i związane z nimi zwyczaje,
♦ zna słownictwo z zakresu klas IV-VI oraz wykraczające poza program nauczania,
♦ potrafi stosować czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous,Past Simple, Future Simple,
♦ rozumie tekst czytany,
♦ rozumie tekst słuchany,
♦ potrafi wypowiedzieć się w języku angielskim na zadany temat pisemnie i ustnie,
♦ potrafi z ekspresją odczytać lub odegrać scenkę w języku angielskim,
♦ ma doskonalszą wymowę, akcent, intonację.

ZADANIA NAUCZYCIELA – INSPIRATORA DZIAŁANIA ...