Dodaj publikację
Autor
Karina Dudek
Data publikacji
2011-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej pracującego w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym.
 Pobierz (doc, 75,5 KB)

Podgląd treści


Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. (Dz. U. nr 214, poz. 1580)):

§ 8 ust. 1 pkt. 1 – Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania
technologii informacyjnej i komunikacyjnej
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Terminy |Sposób dokumentowania |
| | | | |realizacji zadania |
|1. |Pogłębianie wiedzy z zakresu prawa oświatowego oraz |Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego nauczycieli: analiza przepisów | |Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie|
| |pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym |prawa oświatowego, śledzenie na bieżąco nowości na stronach Internetowych | |planu rozwoju zawodowego. Zgromadzenie stosownych |
| | |MEN-u. |cały okres stażu |dokumentów. |
| | |Studiowanie literatury medycznej i pedagogicznej z zakresu | |Własne notatki, uwagi. |
| | |oligofrenopedagogiki i usprawniania ruchowego | | |
|2. |Podniesienie poziomu kompetencji własnych przez udział |Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki i dydaktyki pracy z uczniem | |Zaświadczenia, świadectwa, stosowne dokumenty. |
| |w różnych formach doskonalenia zawodowego |niepełnosprawnym intelektualnie poprzez: udział w różnych formach |cały okres stażu | |
| | |doskonalenia zawodowego (warsztaty, szkolenia, lekcje otwarte itp.). | | |
| | |Poszerzenie zakresu działań edukacyjnych związanych z działaniami | | |
| | |Ośrodka. | | |
|3. |Wykorzystanie technologii komputerowej |Korzystanie z komputera do prowadzenia dokumentacji własnej, i szkolnej w | |Potwierdzenie dyrektora szkoły. |. |
| |i informacyjnej w pracy pedagogicznej z dziećmi o |formie elektronicznej. |cały okres stażu | | |
| |specjalnych potrzebach edukacyjnych. |Kompletowanie i prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów | | | |
| | |multimedialnych. | | | |
| | |Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu rewalidacji | | | |
| | |uczniów ze sprzężeniami ruchowymi, sportu, wychowania fizycznego, | | | |
| | |zdrowia. | | | |
| | |Wykorzystanie programów komputerowych do oceny wydolności i sprawności | | | |
| | |fizycznej oraz organizacji zawodów. | | | |
|4. |Znajomość aktualnego poziomu funkcjonowania |Bieżąca analiza opinii psychologicznych sporządzona przez psychologa | |Potwierdzenie psychologa szkolnego, pedagoga, |
| |intelektualnego uczniów w celu zapewnienia optymalnych |szkolnego oraz analiza obserwacji uczniów prowadzonej przez pedagoga i |Cały staż |pielęgniarki i rehabilitanta. |
| |warunków do rozwoju. |innych nauczycieli. | | |
| | |Współpraca z pielęgniarką szkolną i rehabilitantem. | | |
|5. |Opracowanie i wdrożenie materiałów dydaktycznych z |Opracowanie i wdrożenie: | |Potwierdzenie dyrektora. |
| |zakresu usprawniania ruchowego i wychowania fizycznego |- indywidualnych programów pracy korekcyjnej |Na bieżaco. | |
| | |- zestawów ćwiczeń śródlekcyjnych i porannych | | |
| | |- zbioru gier i zabaw do nauczania wybranych | | |
| | |zespołowych mini – gier sportowych | | |
| | |- ramowych rozkładów materiału dla klas SPP przewidzianych do realizacji | | |
| | |w cyklu trzyletnim. | | |

§ 8 ust.1 pkt. 2 – Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły

|Lp. |Zadania do realizacji |Formy realizacji |Terminy |Potwierdzenie |
| | | | |realizacji zadania |
|1. |Aktywna praca w zespole przedmiotowym wychowania |Dobór i modyfikacja programów nauczania w oparciu o podstawy programowe | |Plan pracy zespołu, protokoły z posiedzeń. |
| |fizycznego i usprawniania ruchowego. |na wszystkie szczeble edukacji, ewaluacja treści nauczania. | | |
| | |Nawiązanie współpracy ze szkołami masowymi. Podejmowanie działań w |Cały staż | |
| | |kierunku samokształcenia. | | |
| | |Opracowanie kalendarza szkolnych imprez o charakterze sportowym i | | |
| | |rekreacyjnym ...