Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEGO
Dnia: 30.03.2010r.
Placówka: Miejskie Przedszkole nr 7
Prowadząca: mgr Gabriela Cieślik
Grupa wiekowa: 3-latki
Obszary edukacyjne:
kształtowanie umiejętności społecznych dzieci porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych (1.1);
wspomaganie rozwoju mowy (3.1);
wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i otoczenia (4.1;4.2)
kształtowanie gotowości do nauki czytania (14.2)
Temat: ,,Zajączek wielkanocny poznaje kolory”- rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.
CELE OGÓLNE:
rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych;
motywowanie do wspólnej zabawy i ilustrowania ruchem prostych piosenek;
zachęcenie dzieci do wypowiedzi na temat;
kształcenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy
w praktycznym działaniu.
CELE OPERACYJNE:
potrafi rozpoznać wybrane kolory;
potrafi nazwać wybrane kolory;
potrafi przeanalizować tekst zagadki i podać jej rozwiązanie;
klasyfikuje przedmioty ze względu na wspólną cechę-kolor;
słucha i wykonuje polecenia nauczycielki.
METODY:
Czynna-zadań stawianych do wykonania
Oglądowa- ilustracje
Słowna -rozmowa, zagadki, objaśnienia.
FORMY PRACY:
-praca z całą grupą
-indywidualna
POMOCE: kukiełka zajączka, ilustracje, koszyki w barwach podstawowych, klocki w kolorach podstawowych, szablony jajek do naklejania na koszykach, kredki w barwach podstawowych, obrazki przedstawiające zająca do indywidualnej pracy
PRZEBIEG.
Powitanie piosenką ,,W leśniczówce...''i przywitanie zająca wielkanocnego (kukiełki),który prosi dzieci o pomoc:
Ja jestem zającem Wielkanocnym ogłaszam wszem i wobec, że święta się zbliżają.
Prezenty dla was w tych kolorowych koszykach przyniosę, jeśli mi pomożecie.
Zając prosi dzieci o nazwanie kolorów koszyków, z którymi do nich przybył:
Ten kolor ma słońce i niektóre kwiaty na łące . (żółty)
W tym kolorze jest trawa, liście i mech. (zielony)
Ten kolor ma woda i niebo.( niebieski)
Ten kolor ma mak, biedronka a i wóz strażacki go także ma. (czerwony)
Zachęcenie do wkładania do koszyczków ,,czarodziejskich klocków” zgodnie z kolorem koszyka-klasyfikacja:
A teraz gdy powiem Raz dwa trzy czarodziejskie klocki do koszyków pomożecie włożyć mi.
Wskazanie na sylwety zajączków umieszczonych na tablicy- wyszukiwanie różnic (kolor wstążek) i dobranie każdemu zającowi odpowiedniego koloru koszyka:
Dziękuję za pełne koszyki. O popatrzcie tam na łące przybyły mi z pomocą inne zające ,ale one też mają kłopot nie wiedzą ,które mają wybrać koszyki. Mam nadzieję, że im pomożecie.
Naklejanie na koszyki odpowiednich jednokolorowych pisanek w kolorach podstawowych:
Wielkanocną tradycją jest jajka malować,
lecz uwaga zające
chcą je zabrać i w koszyku schować ,
by potem wszystkie jajka
z prezentami wam przynieść.
Myślę, że im też pomożecie.
Zabawa ruchowa z elementem podskoku ,,Zajączki”.
Dokończ moją kokardę-rysowanie odpowiednim kolorem kredki ...