Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TEMAT ZAJĘĆ: PODRÓŻ DO KRAINY MATEMATYCJI.
1. Prowadzący zajęcia: mgr Emilia Kolman-Kłysz
2. Grupa wiekowa: 5-latki
ORGANIZACJA I PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Sposoby zainteresowania uczniów zadaniami bieżącej lekcji: gra dydaktyczna na kształtowanie orientacji przestrzennej, zabawy ruchowo-manipulacyjne.
2. Treść opracowanego materiału:
a) zakres wiadomości
- orientacja w stosunkach przestrzennych
- tworzenie zbiorów
- przeliczanie w zakresie 10
- znajomość figur geometrycznych
b) kształtowanie umiejętności
- liczenia
- klasyfikowania
- orientacji przestrzennej
- rozróżniania figur geometrycznych
- pracy zespołowej
c) kształtowanie postaw:
- przestrzegania umów obowiązujących w grze,
- umiejętności przegrywania
3. Przebieg zajęć:
a) Zabawa integracyjna przy muzyce „Podróże małe i duże” - „Witaja się różne części ciała” – elementy met. V. Sherborne (na przerwę w muzyce dzieci witaja się łokciami, kolanami, nosami itp.)
b) krótkie przypomnienie jaki mamy dzień tygodnia, miesiąc, porę roku
c) nawiązanie do tematu zajęć poprzez zabawę ruchową przy piosence „Podróże małe i duże” – wybieramy się w podróz do krainy Matematycji.
d) Co to jest kraina Matematycji – burza mózgów
e) „Co i gdzie” – gra dydaktyczna na określanie kierunków, stosunków przestrzennych.
- praca w grupach – dzieci otrzymuja brystol i kopertę w której znajduja się: dom, ptak, chmura, drzewo, pies i słońce. Na polecenie nauczyciela każda z grup przykleja w odpowiednie miejsce obrazek np. w prawym górnym rogu przyklej słońce itp. Po zakończonej pracy n-l pokazuje prawidłowe rozwiązania. Grupy sprawdzaja swoje zadania i skreślają czerwonym mazakiem błędy. Wygrywa drużyna z najmniejszą ilościa błędów.
f) zabawa ruchowa z pokazywaniem „Kółko małe kółko duże, raczki w dole raczki w górze…”
g)poznanie mieszkańców Matematycji – figur geometrycznych (nazywanie, klasyfikowanie, przeliczanie) środek dydaktyczny: kolorowe figury geometryczne z papieru
h) praca twórcza z wykorzystaniem figur z poprzedniego zadania – tworzenie obrazka z figur geometrycznych.
i) podsumowanie zajęć