Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Frank
Data publikacji
2011-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Celem konkursu jest pokazanie młodym ludziom perspektywy zdrowego życia, uczenie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
 Pobierz (doc, 25,5 KB)

Podgląd treści


Program konkursu plastycznego „Młodość –trzeźwość”

Głównym celem konkursu jest pokazanie młodym ludziom perspektywy zdrowego życia, kształtowanie postaw młodzieży, wypracowanie norm społecznych, uczenie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych
i kryzysowych.
Konkurs plastyczny „Młodość –trzeźwość” skierowany jest do uczniów gimnazjum.

Cele szczegółowe konkursu to:
* dostarczenie podstawowych wiadomości o substancjach uzależniających, funkcjonowaniu rodziny z problemem alkoholowym
* ukazanie szkodliwości zażywania alkoholu dla zdrowia i życia człowieka
* kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia
* rozumienie zgubnych dla zdrowia skutków uzależnień i nałogów
* kształtowanie szacunku dla siebie i innych
* nabywanie umiejętności funkcjonowania w grupie oraz spędzania wolnego czasu bez stymulacji alkoholowej
* tworzenie systemu tradycji „trzeźwej zabawy”.

Uwagi o metodach i środkach pracy:
Konkurs plastyczny poprzedzony będzie pogadanką, rozmową nauczającą
i zakończony wykonaniem plakatu w dowolnie wybranych grupach.

Zasady uczestnictwa:
1. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy uczniowie Gimnazjum w Klukach.
2. Uczestnictwo w konkursie jest dobrowolne.
3. Na konkurs należy składać prace plastyczne na temat: “Młodość-trzeźwość”.
4. Prace plastyczne można wykonać dowolną techniką w dowolnym formacie.
5. Przy ocenianiu będzie brany pod uwagę przede wszystkim pomysł, a także staranność wykonania pracy konkursowej.
6. W skład komisji oceniającej wejdą dwaj nauczyciele i przedstawiciele samorządu uczniowskiego.
7. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają nagrody.

Osiągnięcia ucznia:
*uczeń rozumie i dostrzega zależności między spożywaniem alkoholu,
a zdrowiem człowieka,
*zdobywa wiadomości na temat używek, choroby alkoholowej,
*potrafi określić straty i korzyści wynikające ze stosowania używek,
*potrafi rozpoznać mechanizmy działające w rodzinie z problemem alkoholowym,
*zna sposoby radzenia sobie w sytuacji kryzysowej,
*potrafi odmówić spożycia alkoholu i świadomie preferować własny, zdrowy styl życia,
*potrafi sformułować i sprecyzować swoje osobiste pomysły na to „jak być zdrowym, młodym człowiekiem”.

Podsumowaniem konkursu będzie ekspozycja wszystkich prac plastycznych
i wręczenie wszystkim uczestnikom konkursu nagród.

Program konkursu jest zgodny z programem wychowawczym szkoły, programem profilaktyki szkoły, ścieżką prozdrowotną.

Bibliografia:
* „Profilaktyka w szkole” -M.Wieczorek-Stachowicz. Poradnik dla nauczyciela
* Gimnazjalny Elementarz Profilaktyczny „Sobą być –dobrze żyć”
-A. Arendarska, M. Czerniak, A. Gryczyńska, J. Karmalińska, M. Wardyńska, M. Wieczorek-Stachowicz

Ewaluacja:
* analiza wytworów prac plastycznych uczniów
* ankieta dla uczniów
* wywiady, rozmowy

Organizator konkursu:
Agnieszka Frank