Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ WYCHOAWCZYCH W KLASIE VI
Temat zajęć: Jak dbać o prawidłowy rozwój mózgu.
Cele:
o Przekazanie uczniom podstawowej wiedzy z zakresu roli i funkcjonowania mózgu,
o Promowanie profilaktyki uzależnień,
o Upowszechnianie wzorów i postaw prozdrowotnych,
o Podnoszenie sprawności fizycznej i intelektualnej,
o Promowanie zdrowego stylu życia,
o Uświadomienie uczniom zgubnego wpływu alkoholu i narkotyków na organizm ludzki,
o Umiejętność współpracy w grupie,
Metody: - mini wykład
- burza mózgów,
- doświadczenie,
- praca plastyczna-plakat
Formy: praca w grupie, zbiorowa
Środki dydaktyczne: ulotki „Co masz w głowie” , „Największą częścią Twojego organizmu jest mózg” ( ulotki z kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”), długopisy, flamastry, arkusze szarego papieru, kolorowa kreda
I WSTĘP
Powitanie.
Uczniowie kolejno dokończają zdanie- Najchętniej regeneruję siły poprzez …….
II TOK WŁAŚCIWY
1. Mini wykład na temat budowy i roli mózgu w życiu każdego człowieka.
2.
3. Każdy uczeń otrzymuje ulotkę „Co masz w głowie” oraz ulotkę „Najważniejszą częścią Twojego organizmu jest mózg” i zapoznaje się informacjami dotyczącymi budowy i rozwoju mózgu.
4. Uczniowie wpisują na przygotowanych kartkach jakie umiejętności już zdobyli i co im daje radość i zadowolenie.
5. Burza mózgów – Jak najwłaściwiej dbać o prawidłowe funkcjonowanie mózgu
6. Doświadczenia -