Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Kańkowska
Data publikacji
2011-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego teoretycznych przedmiotów zawodowych ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 105,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593

Powinności nauczyciela kontraktowego:

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

§ 7 ust. 2, pkt 1
„umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach”

|Lp. |ZADANIA |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu |- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Rozporządzeniem MENiS z 1 |IX 2008 |wniosek o rozpoczęcie stażu |
| |zawodowego. |grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela) | |planu rozwoju zawodowego |
|2. |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |- ustalenie zasad współpracy z opiekunem | |kontrakt |
| | | |IX 2008 |harmonogram współpracy |
|3. |Obserwacja zajęć przeprowadzonych przez |- hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi. |Cały okres stażu |harmonogram zajęć, |
| |opiekuna i innych nauczycieli. |- omówienie obserwowanych zajęć |(2 w semestrze) |scenariusze zajęć, |
| | | | |arkusze obserwacji lekcji, |
| | | | |wnioski z obserwacji |
|4. |Prowadzenie zajęć w |opracowanie scenariuszy zajęć |Cały okres stażu |harmonogram zajęć, |
| |obecności opiekuna stażu. |przeprowadzenie lekcji w obecności opiekuna | |scenariusze zajęć, |
| | |omówienie lekcji z opiekunem. | |arkusze obserwacji lekcji, |
| | |ewaluacja | |arkusze samooceny |
|5. |Przeprowadzenie lekcji |opracowanie scenariusza lekcji |w trakcie stażu |scenariusze lekcji |
| |otwartych. |przeprowadzenie lekcji w obecności nauczycieli | |potwierdzenie przez dyrekcję szkoły |
| | |i zaproszonych gości | | |
|6. |Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie |udział w różnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze |w trakcie stażu |potwierdzenia uczestnictwa |
| |aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i |dydaktycznej i wychowawczej) | |w formach doskonalenia, zaświadczenia, |
| |zewnętrznym doskonaleniu. |uczestniczenie szkoleniowych Radach Pedagogicznych | |bibliografia, |
| | |udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli | |scenariusze lekcji |
| | |samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i | |opartych na |
| | |psychologicznej. | |przeczytanej literaturze |

|Lp. |ZADANIA |Formy ...