Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Rozkład materiału godzin wychowawczych
Numer kolejny lekcji
temat
cel
1
Lekcja organizacyjna. Wewnątrzszkolny system oceniania, statut szkoły
2
Czy umiem pracować w grupie?
Wady i zalety pracy w grupach
3
Poczucie własnej wartości
Zdobycie umiejętności samooceny celem podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów
4
Jak podejmować decyzje?
Zdobycie umiejętności i
i wiedzy dla lepszego zrozumienia sytuacji decyzyjnej
5
Co znaczy być asertywnym?
Zdobycie umiejętności wyrażania swoich myśli, uczuć i przekonań bez lekceważenia uczuć i poglądów rozmówców
6
Jak radzić sobie ze stresem?
Jak unikać i rozwiązywać trudne sytuacje
7
Dlaczego jesteśmy agresywni?
Uświadomienie czynników wpływających na zachowania ludzi, zrozumienie potrzeby zahamowania fali agresji
8
Co skłania ludzi do humanitarnych akcji?
Uświadomienie pobudek działań ludzkich
9
Konflikty w życiu rodzinnym
Metody rozwiązywania konfliktów
10
Czy jestem skarbem dla świata
Przekonanie o wartości każdej osoby, poznanie siebie i samoakceptacja, możliwości rozwoju swojej osoby
11
Czy jestem tolerancyjny?
Kształtowanie postawy akceptacji i wyrozumiałości
12
Zachowania ryzykowne i zachowania bezpieczne
Poznanie sytuacji mogących prowadzić do zarażeni HIV
13
Problemy z alkoholem
Uświadomienie mitów na temat alkoholu we współczesnym świecie
14
Uzależnienie od nikotyny
Zwrócenie uwagi na problem
15
Problem narkomanii
Psychoedukacja w zakresie przeciwdziałania narkomanii
16
Zagrożenie ze strony sekt i podejrzanych ruchów religijnych
Ochrona młodych przed indoktrynacją sekt
17
Wyrażanie szacunku
Poznanie różnych form wyrażania szacunku
18
Postawy wobec ludzi niepełnosprawnych
Poznanie form kontaktu z niepełnosprawnymi i pojęcia niepełnosprawności
19
Postawy wobec ludzi starych
Pobudzanie wrażliwości na ludzi starych
20
Przyczyny agresji
Przyczyny , pojęcie , skutki zachowań agresywnych
21
Postawy wobec cierpienia
Refleksja na temat cierpienia
22
Postawy wobec śmierci
Refleksja nad przemijaniem
23
Właściwe spożytkowanie czasu wolnego
24
Kultura osobista ucznia
Savoir -vivre
25
Wycieczka do Biblioteki Pedagogicznej
26
Wyszukiwanie informacji dotyczących wyższych uczelni
27
Zagrożenia na imprezach
Zapoznanie z rodzajami i metodami unikania zagrożeń
28
Walka z depresją
Określenie problemu oraz sposoby walki
29
Zagrożenia w internecie
Bibliografia
Ministerstwo Edukacji Narodowej, Jak żyć z ludźmi – umiejętności interpersonalne, 1989
Odkrywamy prawo humanitarne, moduły edukacyjne, Warszawa 2005
Marianna Charzyńska- Gula, środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, 1997
E. Grzesiak, R. Janicka-Szyszko, M. Steblecka, Trudne tematy- propozycje godzin wychowawczych, Gdańsk 2004