Dodaj publikację
Autor
Beata Leksowska
Data publikacji
2011-05-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
283

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja jest rozkładem godzin wychowawczych do przeprowadzenie w klasie 3 liceum.
 Pobierz (docx, 13,9 KB)

Podgląd treści

Rozkład materiału godzin wychowawczych

Numer kolejny lekcji

temat

cel

1

Lekcja organizacyjna. Wewnątrzszkolny system oceniania, statut szkoły

2

Czy umiem pracować w grupie?

Wady i zalety pracy w grupach

3

Poczucie własnej wartości

Zdobycie umiejętności samooceny celem podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów

4

Jak podejmować decyzje?

Zdobycie umiejętności i

i wiedzy dla lepszego zrozumienia sytuacji decyzyjnej

5

Co znaczy być asertywnym?

Zdobycie umiejętności wyrażania swoich myśli, uczuć i przekonań bez lekceważenia uczuć i poglądów rozmówców

6

Jak radzić sobie ze stresem?

Jak unikać i rozwiązywać trudne sytuacje

7

Dlaczego jesteśmy agresywni?

Uświadomienie czynników wpływających na zachowania ludzi, zrozumienie potrzeby zahamowania fali agresji

8

Co skłania ludzi do humanitarnych akcji?

Uświadomienie pobudek działań ludzkich

9

Konflikty w życiu rodzinnym

Metody rozwiązywania konfliktów

10

Czy jestem skarbem dla świata

Przekonanie o wartości każdej osoby, poznanie siebie i samoakceptacja, możliwości rozwoju swojej osoby

11

Czy jestem tolerancyjny?

Kształtowanie postawy akceptacji i wyrozumiałości

12

Zachowania ryzykowne i zachowania bezpieczne

Poznanie sytuacji mogących prowadzić do zarażeni HIV

13

Problemy z alkoholem

Uświadomienie mitów na temat alkoholu we współczesnym świecie

14

Uzależnienie od nikotyny

Zwrócenie uwagi na problem

15

Problem narkomanii

Psychoedukacja w zakresie przeciwdziałania narkomanii

16

Zagrożenie ze strony sekt i podejrzanych ruchów religijnych

Ochrona młodych przed indoktrynacją sekt

17

Wyrażanie szacunku

Poznanie różnych form wyrażania szacunku

18

Postawy wobec ludzi niepełnosprawnych

Poznanie form kontaktu z niepełnosprawnymi i pojęcia niepełnosprawności

19

Postawy wobec ludzi starych

Pobudzanie wrażliwości na ludzi starych

20

Przyczyny agresji

Przyczyny , pojęcie , skutki zachowań agresywnych

21

Postawy wobec cierpienia

Refleksja na temat cierpienia

22

Postawy wobec śmierci

Refleksja nad przemijaniem

23

Właściwe spożytkowanie czasu wolnego

24

Kultura osobista ucznia

Savoir -vivre

25

Wycieczka do Biblioteki Pedagogicznej

26

Wyszukiwanie informacji dotyczących wyższych uczelni

27

Zagrożenia na imprezach

Zapoznanie z rodzajami i metodami unikania zagrożeń

28

Walka z depresją

Określenie problemu oraz sposoby walki

29

Zagrożenia w internecie

Bibliografia

Ministerstwo Edukacji Narodowej, Jak żyć z ludźmi – umiejętności interpersonalne, 1989

Odkrywamy prawo humanitarne, moduły edukacyjne, Warszawa 2005

Marianna Charzyńska- Gula, środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, 1997

E. Grzesiak, R. Janicka-Szyszko, M. Steblecka, Trudne tematy- propozycje godzin wychowawczych, Gdańsk 2004