Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY ZESPOŁU PRZEDMIOTOWEGO – JĘZYKI OBCE
na rok szkolny 2010/2011
W skład zespołu przedmiotowego działającego przy Gimnazjum …… w ….. wchodzą wszyscy nauczyciele języków obcych:
- ….– przewodniczący zespołu
- ….
- ….
Cele:
- doskonalenie procesu nauczania i uczenia
- kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów
- samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli
- doskonalenie zawodowe
- doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole
Zadania zespołu:
|Lp. |ZADANIA |ODPOWIEDZIALNI |TERMIN |
|1. |wybór programów nauczania |członkowie zespołu |wrzesień 2010 |
|2. |opracowanie lub modyfikacja planów wynikowych, | | |
| |standardów wymagań na poszczególne oceny oraz |członkowie zespołu |wrzesień 2010 |
| |przedmiotowych systemów oceniania | | |
|3. |realizacja ścieżek edukacyjnych – wprowadzenie lub | | |
| |modyfikacja zagadnień ścieżek edukacyjnych do planów |członkowie zespołu |cały rok |
| |dydaktycznych | | |
|4. |urządzenie pracowni przedmiotowych; tworzenie gazetek | | |
| |kulturoznawczych |członkowie zespołu |cały rok |
|5. |urozmaicanie lekcji przy pełnym wykorzystaniu pracowni| | |
| |językowych; wykorzystanie w pracy nauczycieli i |członkowie zespołu |cały rok |
| |propagowanie wśród uczniów możliwości korzystania z | | |
| |Internetu i innych źródeł multimedialnych | | |
|6. |przeprowadzenie eliminacji i przygotowanie uczniów do| | |
| |konkursów językowych |członkowie zespołu |wg potrzeb |
|7. |podjęcie działań nad rozszerzeniem księgozbioru | | |
| |biblioteki szkolnej |członkowie zespołu |cały rok |
|8. |omówienie standardów wymagań egzaminacyjnych oraz | | |
| |struktur leksykalno-gramatycznych, które mogą wystąpić|członkowie zespołu |cały rok |
| |na egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego i | | |
| |niemieckiego | | |
|9. |Spotkania członków zespołu poświęcone: | | |
| |Dyscyplina na zajęciach |członkowie zespołu | |
| |Motywacja ucznia z dysleksją na lekcji języka | |październik 2010 |
| |angielskiego i niemieckiego | | |
| |Media w nauczaniu języków obcych | |listopad 2010 |
| |Nauczanie języków obcych w zakresie czterech | |grudzień 2010 |
| |sprawności językowych – aktywizacja uczniów poprzez | | |
| |wykorzystanie różnych pomocy dydaktycznych i Internetu| | |
| |Czy nauczycielom grozi wypalenie zawodowe? | | |
| |Szybko i skutecznie, czyli dlaczego i jak uczyć, jak | |styczeń 2011 |
| |się uczyć | |luty 2011 |
| |Strategie i techniki uczenia się języków obcych | | |
| |False friends / Falsche Freunde – wyrazy o podobnym | |marzec 2011 |
| |brzmieniu lub pisowni, a całkowicie innym znaczeniu | |kwiecień 2011 |
| |Understending instructions – jak polepszać zrozumienie| | |
| |poleceń w języku obcym | |maj 2011 |
| | | | |
| | | |czerwiec 2011 |
|10. |- przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego | | |
| |- kółka języka angielskiego/niemieckiego |……. |cały rok |
| | | | |
| | |członkowie zespołu |cały rok |
|11. |podsumowanie pracy zespołu - sprawozdanie z | | |
| |realizacji zadań na rok szkolny 2010/2011 |członkowie zespołu |Czerwiec 2011 |