Dodaj publikację
Autor
Anna Bacia
Data publikacji
2011-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
40

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela stażysty - język niemiecki.
 Pobierz (doc, 64,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Imię i nazwisko stażysty: ….

Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr ….

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010

Planowana data ukończenia stażu: 31.05.2011

Miejsce stażu: Gimnazjum w …..

CEL PODSTAWOWY PODEJMOWANEGO STAŻU: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

I. Sfera organizacyjna rozwoju zawodowego

|Lp. |Cele, zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, |
| | | | |Dokumentowanie efektów |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących | | |
| | |awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia) |VIII/IX 2010 | |
|2. |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu/doradcą metodycznym |Rozmowa, zawarcie kontraktu |IX 2010 |Przejrzyste zasady współpracy, wzajemnej |
| | | | |obserwacji zajęć |
|3. |Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły |Analiza dokumentacji: statutu, regulaminów, |IX/X 2010 | |
| | |wewnątrz-szkolnego systemu oceniania | | |
|4. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, | | |
| | |programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć, itp. | | |
|5. |Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć szkolnych, dyżurami, |Obserwacja, udział w radach pedagogicznych |IX 2010 – |Obecność na zebraniach i radach |
| |zasadami współpracy dyrektora z pracownikami | |V 2011 | |
|6. |Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Zapoznanie się z rodzajem |Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej |IX 2010 – | |
| |oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej, takich jak: dziennik| |V 2011 | |
| |lekcyjny, dziennik nauczania indywidualnego, plany wynikowe. | | | |
|7. |Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy|Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących |IX 2010 – |Zaświadczenie o udziale |
| |w szkole oraz przepisami przeciwpożarowych. |przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie |V 2011 | |
| | |zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć | | |
| | |praktycznych | | |
|8. |Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go |Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji |V 2011 |Sprawozdanie z realizacji stażu |
| |Dyrektorowi stażu |planu rozwoju | | |

II. Sfera osobista rozwoju zawodowego

|Lp. |Działalność, zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, |
| | | | |Dokumentowanie efektów |
|1. |Wstępna ocena własnych umiejętności |Określenie formuły oceny, autorefleksja |VIII/IX 2010 |Określenie rzeczywistej długości stażu |
| | | | |adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości |
|2. |Obserwacja i analiza możliwości ucznia |Zbieranie informacji według przygotowanych |Na bieżąco |Sporządzanie bieżącej dokumentacji np. |
| | |narzędzi (np. karty obserwacji klasy) | | |
|3. |Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia | | |
| |wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu |zawodowego, szkoleniach itp. | | |
|4. |Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana |Np. prowadzenie dziennika lektur; udział w | | |
| |doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań |sesjach metodycznych itp. | | |
|5. |Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych |Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie i | | |
| | |gromadzenie informacji, samoocena | | |
|6. |Dzielenie się swoją wiedzą |Publikowanie planu rozwoju oraz scenariuszy |Na bieżąco | |
| | |lekcji na portalu internetowym www.edux.pl oraz | | |
| | |www.45minut.pl | | |
|7. |Określenie dalszej drogi rozwoju |Wnioski do dalszej pracy | |Teczka stażysty |

III. Sfera dydaktyczna rozwoju zawodowego

|Lp ...