Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie IV
Temat: Ostern.
Cel główny: Uczeń zna niemieckie zwyczaje i tradycje związane z Wielkanocą.
Cele szczegółowe: Uczeń zna nazwy niemieckich zwyczajów, tradycji i symboli związanych z Wielkanocą, porównuje zwyczaje i tradycje związane z Wielkanocą w Polsce i Niemczech, uzupełnia luki w życzeniach na kartce świątecznej, czyta i rozumie wierszyk wielkanocny, czyta tekst ze zrozumieniem wyszukując informacje, prawidłowo wymawia nowo poznane wyrazy.
Metody: komunikatywna
Formy organizacyjne: praca grupowa, plenum, praca parami
Środki dydaktyczne: podręcznik Punkt kl. IV, zeszyt przedmiotowy, kserokopia z tabelą, kserokopia z kartką świąteczną, karta pracy, magnetofon i CD,
Przebieg lekcji:
Faza wstępna:
• Przywitanie z klasą i sprawdzenie listy obecności.
• Sprawdzenie pracy domowej.
• Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę związaną ze Świętami Wielkanocnymi.
Faza realizacyjna:
• Nauczyciel prosi uczniów o zapisanie tematu na tablicy i w zeszytach przedmiotowych. Następnie dzieli uczniów na grupy. Rozdaje uczniom kserokopie z tabelą, w której mają wypisać zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi w Polsce i Niemczech na podstawie przeczytanego tekstu w języku polskim znajdującego się w podręczniku na str. 140. Po wykonaniu zadania wszystkie grupy odczytują na głos wyniki swojej pracy. Nauczyciel prosi o wklejenie tabeli do zeszytu pod tematem.
• Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy. Zadaniem uczniów jest podpisanie wyrazami znajdującymi się w ramce ilustracji przedstawiających niemieckie zwyczaje i symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi. Uczniowie wykonują to zadanie w parach. Po wykonaniu zadania nauczyciel sprawdza wraz z uczniami jego poprawność.
• Następne zadanie uczniów polega na uzupełnieniu kartki z życzeniami wielkanocnymi.
• Następnie uczniowie słuchają z płyty CD wiersza wielkanocnego. Nauczyciel tłumaczy wraz z uczniami wiersz na język polski. Potem uczniowie powtarzają wiersz za nauczycielem. Na koniec wybrani uczniowie czytają wiersz na głos.
Faza podsumowująca:
• Nauczyciel podsumowuje lekcję.
• Nauczyciel ocenia pracę uczniów na lekcji.
• Nauczyciel zadaje pracę domową: wkleić kartę pracy do zeszytu, wkleić do zeszytu kartkę świąteczną i ozdobić jej pierwszą stronę, nauczyć się wiersza na pamięć dla uczniów chętnych .
Poniżej zamieszczam karty pracy.
Karta pracy Arbeitsblatt
Ostern Wielkanoc
Wpisz wyrazy z ramki pod odpowiednimi ilustracjami.
der Osterhase das Osterfeuer das Osterei
Ostereier bemalen Ostereier suchen
[pic] [pic]
………………………………………… ……………………………………..
[pic] [pic]
……………………………………….. …………………………………………
[pic]
…………………………………………….
|POLEN |DEUTSCHLAND |
|Wielkanoc |Ostern |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|POLEN |DEUTSCHLAND |
|Wielkanoc |Ostern |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|Frohe ………………………………. | |
| |An …………………… |
|wünscht | |
| |……………………….. |
|…………………………………… | |
| |……………………….. |
| | |
| |……………………….. |
|..……………………,den …………….. | |
[pic]