Dodaj publikację
Autor
Bożena Ożga
Data publikacji
2011-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
88

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam autorski program kółka niemieckiego....
 Pobierz (doc, 97,0 KB)

Podgląd treści


Program dydaktyczno-wychowawczy kółka języka niemieckiego
w oparciu o szkolny program pracy z uczniem zdolnym.

Podstawa programowa
Statut Szkoły
Program do nauki j.niemieckiego w kl.IV-VI M.Ptak , H.Sowa-Bobik, E.Świerczyńska
Program do nauki j.niemieckiego w kl.IV-VI z kontynuacją w gimnazjum Maria Szot
Szkolny program pracy z uczniem zdolnym

Opracowała Bożena Ożga

Język niemiecki jest językiem naszych najbliższych sąsiadów. Jego podstawowa znajomość jest bardzo pożądana w związku z bliskością terytorialną, zniesieniem granic, a co za tym idzie z coraz częstszymi spotkaniami z obywatelami tego kraju na co dzień. Znajomość języka daje młodym ludziom większą szansę na zdobycie lub zmianę pracy na lepszą, możliwość pracy za granicą jak i swobodne poruszanie się w danym kraju. Nauka języka obcego otwiera młodych ludzi na inne kultury oraz przyczynia się do rozwoju tolerancji. Dlatego tak ważne jest umożliwienie dzieciom nauki języka obcego od wczesnych lat szkolnych, wykorzystując ich dziecięce predyspozycje takie jak ciekawość, zdolności artykulacji i naśladowania, spontaniczność oraz brak zahamowań , z czym często spotykamy się już w życiu dorosłym.

Kółko języka niemieckiego przeznaczone jest dla uczniów klas V i VI , którzy interesują się językiem niemieckim i chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z tego języka jak i zdobywać wiedzę o krajach niemieckiego obszaru językowego.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez jedną godzinę lekcyjną

Cele zajęć:
- doskonalenie i poszerzenie wiadomości gramatyczno-językowych zapewniających podstawową komunikację językową
– wdrażanie i motywowanie uczniów do samodzielnej pracy w procesie nauki języka niemieckiego
– rozbudzanie zainteresowania z zakresu wiedzy o krajach niemieckiego obszaru językowego
– rozbudzanie wrażliwości językowej
– doskonalenie pracy ze słownikiem dwujęzycznym
– kształtowanie postawy i otwartości wobec innych kultur
– wspieranie nauczania interkulturowego
– rozwój krytycznego logicznego i twórczego myślenia
– integracja uczniów z różnych klas
– wykorzystanie predyspozycji ucznia zdolnego do szybszego i łatwiejszego opanowania nowego
materiał, jego chęci i zapału do nauki

Stosowane metody na zajęciach: komunikacyjna, kognitywna , aktywizujaca
Uczniom przekazane zostaną wiadomości potrzebne do prawidłowego porozumiewania się zarówno pod względem leksykalno- językowym jak i gramatycznym.

Formy pracy: frontalna, indywidualna, w parach i grupach.

Techniki i metody pracy: Nauczyciel korzystać będzie z magnetofonu, plansz, tabel, zdjęć, autentycznych rekwizytów, rzutnika, Internetu, komputerowych programów do nauki j.niemieckiego.

W czasie zajęć doskonalone będą następujące umiejętności uczniów:

1) W zakresie rozumienia ze słuchu: rozumienie tekstu słuchanego (dialogi, piosenki, wypowiedzi)
rozumienie zadawanych przez nauczyciela pytań , wydawanych poleceń, rozumienie globalnego sensu

informacji , wyszukiwanie informacji szczegółowych oraz rozumienie intencji rozmówcy.

2) W zakresie rozumienia tekstu czytanego / pisanego: rozumienie podstawowych napisów i ogłoszeń dających orientację w ...