Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lekcja Podstawy Przedsiębiorczości kl. III LO
Temat: Polska w Unii Europejskiej.
Cel ogólny: Kształtowanie umiejętności dotyczącej integracji Polski z Unia Europejską.
Wymagania podstawowe:
- wyjaśnia powody przystąpienia Polski do Unii Europejskiej
- objaśnia historię integracji europejskiej
- wyjaśnia ważniejsze wydarzenia w procesie integracji europejskiej
- wyjaśnia obszary integracji państw Unii Europejskiej
Wymagania rozszerzające:
- Zaprezentować pozytywne efekty przystąpienia do Unii Europejskiej
- wskazać negatywne efekty integracji z Unią Europejską
Treści jednostki dydaktycznej:
Pojęcie: „ Unia Europejska”, unia celna, wspólny rynek, unia walutowo- gospodarcza, fundusze gospodarcze, wspólna waluta, „ Eurosceptycy”
Środki dydaktyczne: Podręcznik szkolny ABC Przedsiębiorczości, plansze, plakaty
Tok lekcji:
Faza wprowadzająca
Jednostka dydaktyczna stanowi omówienie historii integracji europejskiej, instytucji, procesu przygotowawczego przed akcesją do wspólnoty , dostosowanie prawa do norm unijnych, przygotowanie gospodarki do konkurencji na unijnym rynku.
Faza realizacyjna:
Omówienie korzyści z przystąpienia do Unii Europejskiej,
Zaangażowanie Polski we współpracę z krajami Unii, programy i projekty Unii , Wpływ Unii na rozwój rolnictwa i przedsiębiorstw.
Metody aktywizujące:
- praca w grupach- wyznaczenie zadań
1. Opracuj wykaz pozytywnych i negatywnych zjawisk towarzyszących przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
2. Jakie plany zawodowe można zrealizować w związku z możliwościami jakie daje UE
3. Mając firmę w Polsce, która kupuje i sprzedaje za granice towary ; zastanów się jakie znaczenie miało by wprowadzenie strefy euro.
Faza podsumowująca:
Omówienie „obszarów” UE, zalet i wad instytucji unijnych, oraz efektów z przystąpienia Polski do UE.
Opracowała Joanna Maciejewska