Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kobierska
Data publikacji
2011-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
182

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozkład materiału nauczania zajęć specjalizacyjnych: grafika komputerowa dla Technikum Informatycznego. Plan pracy obejmuje działy grafiki rastrowej, grafiki wektorowej, grafiki 3D i komputerowy skład dokumentów.
 Pobierz (doc, 47,0 KB)

Podgląd treści


Małgorzata Kobierska

Plan pracy z przedmiotu zajęcia specjalizacyjne - Grafika komputerowa
dla kl. III – IV Technikum Informatycznego - 432 godz.

Działy programowe i zagadnienia Orientacyjna liczba godzin

Grafika rastrowa: 120
1. Podstawowe pojęcia dotyczące obrazu
2. Grafika rastrowa, programy do jej obróbki Gimp, Photoshop CS4 PL
3. Tekst
4. Modyfikacja kolorów fotografii
5. Rozjaśnianie fotografii
6. Rozmycie
7. Kopiowanie i wklejanie całych obrazów
8. Wyrównywanie warstw
9. Selekcja
10. Tworzenie figur za pomocą selekcji
11. Obramowanie warstwy
12. Obwiednia napisu
13. Prowadnice
14. Skalowanie fotografii
15. Wycinanie fragmentów zdjęć
16. Przygotowywanie zdjęć cyfrowych do wykonania odbitek
17. Elementy
18. Skalowanie warstw
19. Gradient
20. Maska warstwy
21. Ścieżki
22. Operacje na zaznaczeniach
23. Obracanie
24. Odbicie, nachylenie i perspektywa
25. Narzędzia rysowania
26. Retusz zdjęć
27. Podsumowanie
28. Projekty ucznia

Grafika wektorowa: 30
1. Opis programu CorelDRAW 12, wymagania systemowe
2. Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym
1. Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków
2. Podstawy rysunku wektorowego
3. Rysowanie prostych obiektów
4. Nadawanie kolorów obiektom
5. Transformacje obiektów
6. Tworzenie kopii obiektu
7. Kolejność obiektów
8. Wybieranie obiektów
9. Grupy obiektów
10. Blokowanie obiektów
11. Wyrównywanie i rozkładanie obiektów
12. Przykładowe rysunki
13. Tekst wprowadzanie i formatowanie
14. Okno Format Text
15. Wyrównywanie obiektów względem tekstu
16. Nadawanie wypełnień i konturów, zmiana ustawień domyślnych
17. Wypełnienie jednolite
18. Wypełnienie tonalne
19. Wypełnienie deseniem
20. Wypełnienie teksturą
21. Wypełnienie postscriptowe
22. Okno dokowane
23. Kontury obiektów
24. Precyzyjne rysowanie: Linijki
25. Siatka
26. Prowadnice
27. Dynamiczne prowadnice
28. Przyciąganie do obiektów
29. Edycja krzywych, rysowanie linii: rysunek odręczny, krzywe Beziera, pisak, pióro, narzędzie Polyline, 3-punktowa krzywa, łącznik
30. Krzywe Beziera
31. Zmiana kształtu krzywych
32. Zmiana kształtu obiektów
33. Modyfikacje obiektów
34. Narzędzia kształtu
35. Łączenie obiektów
36. Kształtowanie
37. Praca z bitmapami
38. Efekty
39. Dopasowanie kolorów, przekształcenia i korekcja
40. Metamorfoza
41. Obwiednia
42. Głębia
43. Soczewka
44. Perspektywa
45. Kadrowanie
46. Efekty interakcyjne
47. Dopasowanie tekstu do ścieżki
48. Projekty ucznia
Grafika 3D: 47
1. Programy do obróbki grafiki 3D
2. Projektowanie makiet i modeli
3. Graficzna reprezentacja obiektów 3D w przestrzeni
4. Oświetlenie, efekty oświetlenia
5. Modele kolorów
6. Skala czasowa, ramki kluczowe
7. Ruch obiektów i kamery
8. Efekty specjalne związane z ruchem
9. Ciecia, zlewanie, przenikanie i nakładanie wstawki obiektów
10. Kopiowanie obiektów, modyfikatory obiektów
11. Charakterystyka materiałów obiektów: kolor, tekstura, odblaski, przezroczystość, współczynnik odbicia
12. Mapy powierzchni, komponenty materiałów
13. Właściwości oświetlenia
14. Bilans światła
15 ...