Dodaj publikację
Autor
Patrycja Buczek
Data publikacji
2011-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego w roku szkolnym 2010/2011.
 Pobierz (doc, 91,5 KB)

Podgląd treści

1 Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko: Patrycja Buczek

Nazwa i adres szkoły: Społeczne Gimnazjum w Rogach

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2010 r.

Data zakończenia stażu: 31. 05. 2011 r.

Opiekun stażu: mgr Magdalena Michalczyk

Kwalifikacje: ukończone studia wyższe na Wydziale Humanistycznym Państwowej Wyższej

Szkoły Zawodowej w Krośnie na kierunku Filologia polska, specjalność

nauczycielska, tytuł zawodowy licencjata z zakresu Filologii polskiej.

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.

2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.

3. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, nauki i wypocznku.

4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie ich z prowadzącym.

5. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, omawianie ich z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone.

6. Podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego .

7. Pomaganie uczniom w nauce i wyrównywanie braków szkolnych.

8. Pogłębianie wiedzy z zakresu problemów wychowawczych i poszukiwanie źródeł wiedzy o środowisku ucznia.

(Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z poźniejszymi zmianami)

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji obowiązującej w szkole (zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 1, § 6 ust. 2 pkt 1)

|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |OSOBY WSPIERAJĄCE |DOWODY REALIZACJI, |TERMIN |
| | | |WSKAZÓWKI, UWAGI | |
|Poznanie procedury osiagania|analiza przepisów prawa |opiekun stażu, dyrektor |rozpoczęcie stażu z |wrzesień 2010 |
|awansu zawodowego |oświatowego dotyczących |szkoły |poczatkiem roku szkolnego, | |
| |awansu zawodowego | |poprawne sporządzenie planu | |
| |nauczyciela stażysty (ustawy| |rozwoju zawodowego, | |
| |i rozporządzenia: ustawa o | |przedłożenie go do | |
| |systemie oświaty, Karta | |zatwierdzenia dyrektorowi | |
| |Nauczyciela, Rozporządzenia | |szkoły, wszczęcie | |
| |MENiS), śledzenie informacji| |postępowania | |
| |i publikacji w | |kwalifikacyjnego,notatki | |
| |Internecie oraz | |własne z analizy przepisów | |
| |prasie zajmującej się | | | |
| |zagadnieniami oświaty | | | |
|Poznanie dokumentów |analiza dokumentacji, |opiekun stażu, dyrektor |wpisy w dziennikach |wrzesień/ październik 2010 |
|obowiązujących w szkole: |dokonywanie wpisów w | | | |
|Statut szkoły, WSO, |dziennikach | | | |
|dokumentów związanych z | | | | |
|zajęciami dydaktyczno- | | | | |
|wyrównawczymi, dzienniki | | | | |
|zajęć wychowawczych, | | | | |
|rozkłady zajęć, dzienniki | | | | |
|lekcyjne itp. | | | | |
|Nawiązanie współpracy z |rozmowy, opracowanie zakresu|opiekun stażu |opracowanie zasad |wrzesień 2010 oraz na |
|opiekunem stażu |i tematów zajęć odbywających| |współpracy, terminów |bieżąco |
| |się w czasie stażu, z | |hospitacji, harmonogramu | |
| |uwzgędnieniem zajęć | |spotkań, scenariusze zajęć, | |
| |obserwowanych | |potwierdzenie opiekuna stażu| |
|Poznanie zasad i ...