Dodaj publikację
Autor
Dorota Łabul
Data publikacji
2011-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W celu uatrakcyjnienia zajęć i poszerzenia wiedzy uczniów na temat nowych form aktywności ruchowej wprowadziłam na lekcjach wychowania fizycznego aerobik, jogę oraz gry drużynowe z różnych obszrów kulturowych.
 Pobierz (doc, 30,0 KB)

Podgląd treści


Wprowadzanie nowych form
aktywności ruchowej

W celu uatrakcyjnienia zajęć i poszerzenia wiedzy uczniów na temat nowych form aktywności ruchowej wprowadziłam na lekcjach aerobik, jogę oraz gry drużynowe różnych obszarów kulturowych.

Rozpoczynając staż na kolejny stopień awansu zawodowego w  planie rozwoju uwzględniłam doskonalenie swoich umiejętności i  wiadomości w zakresie fitnessu. Wprowadziłam aerobik, czyli ćwiczenia wykonywane w rytm muzyki na lekcjach dla dziewcząt, ponieważ ćwiczenia takie wszechstronnie i dobroczynnie wpływają na ich rozwój. Ruch przy muzyce pozytywnie działa na biologiczną sferę człowieka: układ krążenia, oddechowy, dokrewny, nerwowy, mięśniowy i  kostno-stawowy. Wpływa na wiele funkcji fizjologicznych. W okresie dojrzewania i wzrastania przyzwyczaja się do korzystnych zmian w  gospodarce hormonalnej i enzymatycznej gruczołów dokrewnych. Pobudza wydalanie niektórych gruczołów dokrewnych, a zwłaszcza endorfin mając wpływ na odczucie radości, zadowolenia i lekkości. Ten rodzaj aktywności ruchowej kształtuje sprawność motoryczną, prowadząc do harmonijnego rozwoju organizmu. Formy muzyczno-ruchowe stymulują również psychiczną stronę człowieka. Wspomagają sprawność intelektualną, zmieniając stan napięć stresowych, dają odprężenie i poprawę samopoczucia.

Cele zajęć muzyczno- ruchowych:

- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,

- kształtowanie sprawności fizycznej w inny, atrakcyjny sposób,

- odprężenie i poprawę samopoczucia,

- nauka współdziałania, zdyscyplinowanie i komunikatywność,

- przekonanie do aktywnych form spędzania wolnego czasu,

- kształtowanie zainteresowań.

Zaczęłam pogłębiać swoją wiedzę na temat aerobiku. Korzystałam z  wiadomości w Internecie, książek. Zaczęłam uczęszczać na zajęcia z  aerobiku do swojej koleżanki – instruktorki fitnessu, która od lat prowadziła takie zajęcia. Podpatrywałam w jaki sposób je prowadzi, przed i po zakończeniu omawiałyśmy zajęcia. Jednocześnie, aby dobrze przygotować się do prowadzenia swoich lekcji aerobiku w szkole, uczestniczyłam w szkoleniach z zakresu fitnessu. Ukończyłam szkolenie – Om Basic Aerobik w Poznaniu w 2004 roku, zorganizowanym przez Szkołę Fitnessu Open Mind Heald & Fitness Idea. Na szkoleniu tym trwającym trzy dni odbywały się zajęcia teoretyczne i praktyczne. Uzyskałam bardzo dokładną wiedzę i materiały dotyczące konkretnie już procesu dydaktycznego, m.in. budowy lekcji aerobiku, podstawowych kroków, komunikacji werbalnej i wizualnej z grupą oraz muzyki odpowiedniej do aerobiku. Dodatkowo ukończyłam szkolenie Happy Fitness Day w Zielonej Górze w 2005 roku. Szkolenie to miało charakter zajęć praktycznych.

Po zakończeniu szkoleń zaczęłam wprowadzać lekcje aerobiku dla dziewcząt. Powiedziałam uczennicom o walorach i korzyściach płynących z takiej formy aktywności ruchowej i przystąpiłyśmy do nauki kroków bazowych (podstawowych) aerobiku przy muzyce. Kroki podstawowe to step-touch, grapevine, mambo,v-step, cha cha cha i  inne. Uczyłam dziewczęta także obrotów oraz techniki pracy rąk i nóg. Miło było patrzeć jak uczennice z zapałem powtarzają kroki i obroty aby się ich nauczyć. Na bazie ...